Citat:
Ursprungligen postat av
Lundqviist
Jag har köpt denna datan, och de fanns redan massa skit program på den när jag köpte den, alltså jag köpte den på blocket.
Vilken jävel som inte blåser rent datorn själv innan h*n säljer den..
Fick du med skivor för fabriksåterställning? Det är nämligen vad jag rekommenderar och skulle göra själv, att återställa datorn till hur den var (på mjukvarunivån) när den köptes ny.
Om du inte fick med skiva/or när du köpte den, så kanske du har någon Windows-installationsskiva som ligger? Annars så finns alternativet att köpa, eller göra en själv.
Det andra alternativet som fungerar, men som inte är lika bra som ovanstående är att avinstallera de program som garanterat inte är viktiga först (som exempelvis konstiga mediaspelare, videokonverteringsprogram, spel osv.), och därefter gå igenom resten av programmen ett efter ett genom att med google söka upp vad programmen gör, och så få reda på vilka som kanske inte bör tas bort, och vilka som kan tas bort utan att någonting går illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
uber98
Windows XP? Ominstalllera skiten

Nej men helt ärligt så rekommenderar jag dig att installera om operativsystemet, gärna installera windows 7 på den. Då kommer du få bort ALLT du inte vill ha

Mycket snabbare också

Jag tror det kommer gå fortare än att avinstallera alla program som följde med.
Win7 kan vara en dålig idé, och jag skulle inte rekommendera det. Det var ett bra tag sedan som datorer såldes från fabrik med XP, och jag skulle säga att det är bäst att hålla sig till det när det gäller en gammal dator. Att avinstallera de program som "följde med" kan ta längre tid än att ominstallera OS, men det är bra mycket mindre komplicerat för någon som inte tycks ha hundraprocentig koll.