2013-07-24, 12:03
Medlem
Jag är en tjej som lider utav skolios sen förskolan (20 år nu). Jag har blivit opererad 2 gånger.
Första operationen hade jag när jag var 11-12 år. Då fick jag ett massivt ärr som täcker magen och som sen sträcker sig ända upp till bröstet och lite över.

Då den operationen inte vart lyckad så fick jag opereras igen när jag va 14-15 år, denna gång stelopereras. Nu har jag ett järnrör i ryggraden vilket gör mig inte helt rörbar + ett ärr som täcker ryggraden.

Jag bifogar också bilder för den som har lust att se så ni får lite klarare bild över ärren.
OBS! EJ JAG på bilderna, hittat några som kommer så nära mina ärr. Känner mig inte bekväm med att ta foto.

Detta är första ärret jag fick. Dock är mitt lite mer synligare i både färg och storlek.
http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2344421/images/2011/rr_125581948.jpg

Och detta är mitt andra ärr jag fick efter steloperationen. Mitt sträcker sig lite längre.
http://static.emocore.se/_gallery/big/u4849706080431.jpg

Då är frågan om jag kan få någon som slags ersättning?
Citera
2013-07-24, 12:08
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Min pappa har liknade ärr på sitt ben. Och han fick ersättning men jag kommer dock inte ihåg hur mycket och vem han fick det av det va nog minst 5- 10 år sen.
Citera
2013-07-24, 12:20
Medlem
Jaha, då finns det någon chans kanske. Vet dock inte vem jag ska fråga
Citera
2013-07-24, 12:32
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFavours
Jaha, då finns det någon chans kanske. Vet dock inte vem jag ska fråga

Kolla med ditt försäkringsbolag, spontant skulle jag säga mellan 150 -500.000kr för dessa ärr.
Citera
2013-07-24, 12:33
Medlem
Degerlundens avatar
När jag har pratat med mitt försäkringsbolag så har man BARA 3 år på sig från operationsdatumet att begära ut ersättning för ärr så nu för tiden är jag stenhård och sätter in påminnelser i kalendern.
Citera
2013-07-24, 12:41
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
När jag har pratat med mitt försäkringsbolag så har man BARA 3 år på sig från operationsdatumet att begära ut ersättning för ärr så nu för tiden är jag stenhård och sätter in påminnelser i kalendern.

Det kan nog variera från försäkringsbolag och vilken försäkring man har, vad jag vet får man däremot inte begära ut ersättning inom 6 månader efter operationen för att ärret ska kunna läka klart.
Citera
2013-07-24, 12:58
Medlem
-defekt-s avatar
kolla med dina föräldrar vad dom hade för försäkring när du opererades, då det den försäkringen som gäller.
Eller om du haft en personlig sjuk och olycksfallsförsäkring vid tiden av operation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in