2014-02-02, 00:59
Medlem
BajsBabians avatar
Jag har verkligen gett den en chans men tyvärr så var även det här ett förklätt realtionsdrama.

Det börjar alltid spännande med något grymt upplägg i den här typen av serier, för att sedan utvecklas till ett relationsdrama.

Andra exempel på liknande bedrägerier är Terra Nova och Falling Skies.

Jag blir riktigt arg varenda gång jag inser att jag har blivit lurad igen men jag antar att alla inte klarar av att hålla uppe spänningen på samma sätt som The Walking Dead och liknande.

Och det här oavbrutna kukmäteriet mellan männen i serien är så pinsamt att jag är tvungen att hålla för ögonen och sjunga tills det är slut, varje gång dom börjar.

Jag blir riktigt generad - för deras skull.
Senast redigerad av BajsBabian 2014-02-02 kl. 01:31.
Citera
2014-03-23, 15:56
Medlem
afugglass avatar
Tyckte fram till avsnitt 5/6 var serien relativt underhållande, efter det har det gått riktigt jävla snabbt utför.

Snorungen i avsnitt 12 gör att jag vill sy mig en skämselkudde på 1x1 meter och gräva ner mitt huvud i
Senast redigerad av afugglas 2014-03-23 kl. 15:58.
Citera
2014-03-26, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Till skillnad från de flesta här så tycker jag den är riktigt bra. Inte bästa serien i världshistorien, men absolut värd att följa.
Tyckte jag absolut absolut värt att följas.

Nu är jag lite fundersam på hur de ska fortsätta, de har ju tagit otroliga steg snabbt.
Känns nästan som det kommer vara svårt att hitta på nytt och inte fastna här(time will tell).

Snorungen som refererades till, har ju ett tydligt syfte.
Det är inte att ha en en ung person.
Utan för att visa att man inte åldras och att han är gammal och mycket erfaren strategiker och killingmachine.

Sen är frågan, hur länge kan dom stanna där i komplexet.
Visserligen skitstort, men rent händelsemässigt så känns det som en återvändsgränd(om nu de inte har nått skoj på¨G där).
Citera
2014-03-28, 18:30
Medlem
Blev serien förnyad för säsong2 idag

http://tvline.com/2014/03/28/helix-r...season-2-syfy/
Citera
2014-03-28, 19:51
Medlem
15minFames avatar
Vad bra att det blir en till säsong, jag följer serien och tycker den är helt ok.
Citera
2014-03-28, 19:57
Medlem
irrblosss avatar
Undrar om den fortsätter på samma ställe, det känns nästan som att säsong 1 slutar med att de spränger hela stället på ett eller annat vis. Hade faktiskt varit lite kul om det är ny miljö i nästa säsong.
Citera
2014-03-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Undrar om den fortsätter på samma ställe, det känns nästan som att säsong 1 slutar med att de spränger hela stället på ett eller annat vis. Hade faktiskt varit lite kul om det är ny miljö i nästa säsong.

Ja, man kan verkligen hoppas att de spinner vidare serien på ett annat ställe, 1 säsong till på samma ställe känns lite segt
Citera
2014-03-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ja, man kan verkligen hoppas att de spinner vidare serien på ett annat ställe, 1 säsong till på samma ställe känns lite segt

Segt att vänta till 2015.........
Citera
2014-04-11, 23:12
Medlem
Sillberts avatar
Hahaha, vilken skitserie. Dåligt manus och dåliga skådespelare och dåliga datorgenererade effekter.
Citera
2014-08-08, 19:16
Medlem
Casting S2

Citera
2014-09-15, 18:53
Medlem
Promo S2

http://seriable.com/helix-season-2-c...st-look-promo/
Citera
2014-09-17, 16:19
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Helix Season 2 will be set on an island. The premiere episode will be titled “San Jose”:

Får se hur de går från isbasen till en ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in