2013-07-22, 21:05
Bannlyst
Jag slutade rka fr ngra r sedan och tnker inte brjaigen. Men nu har jag dejtat en tjej som rker som en skorsten Hon bryr sig inte om vad jag sger men det som oroar mig mest r att jag kanske fr i mig tillrckligt med nikotin till slut fr att sjlv bli rksugen... Vad tror ni? Kan jag bli beroende av cigg igen pga att hon rker o kysser mig sedan.. Kan den lilla mngden nikotin som hon genom saliv fr in i min mun rcka fr att jag ska brja knna sug o behov efter tobak?!
Citera
2013-07-22, 21:08
Medlem
tzjs avatar
Inte alls omjligt faktiskt.

Sg till din tjej att det finns annat att suga p istllet.
Hngde du med? Va?

Be henne vervga e-cigg istllet. Det kanske gr att kyssarna smakar mindre nikotin. Jag har sjlv inte provat e-cigg tyvrr.
Citera
2013-07-22, 21:09
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfem
Jag slutade rka fr ngra r sedan och tnker inte brjaigen. Men nu har jag dejtat en tjej som rker som en skorsten Hon bryr sig inte om vad jag sger men det som oroar mig mest r att jag kanske fr i mig tillrckligt med nikotin till slut fr att sjlv bli rksugen... Vad tror ni? Kan jag bli beroende av cigg igen pga att hon rker o kysser mig sedan.. Kan den lilla mngden nikotin som hon genom saliv fr in i min mun rcka fr att jag ska brja knna sug o behov efter tobak?!
Jag r ingen forskare men nej det lter helt sjukt, du oroar dig fr kyssarna nr du har en tjej som rker som ett skorsten, finns nog andra anledningar som gr att du kan falla dit p ska du se..
Citera
2013-07-22, 21:27
Medlem
ebqts avatar
Jag tvivlar p att du kommer knna av nikotinet som finns i hennes saliv. Det mste vara en oerhrt lg koncentration som finns i saliv, knappast tillrckligt fr att ett sug efter nikotin skulle uppkomma hur som helst. Om hon tar och rker en cigarett och kysser dig direkt eftert br det vl vara lite hgre nikotinhalt i saliven men fan vet om det r tillrckligt nd...
Citera
2013-07-23, 19:24
Medlem
Det lter vldigt osannolikt.

Det vill sga lika sannolikt som att du skulle bli pang-p-beroende av att vistas i ett rkmoln i ett par sekunder ett par gnger om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in