2013-07-21, 20:59
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Hej

Har nu jobbat runt bland flertalet olika restauranger i snart tre år. Jag har inget intresse alls av att laga mat, däremot har jag ett fenomenalt sinne för design och har därför fått i uppdrag att både snygga till hela matsalen samt ge förslag på hur mat ska läggas upp men ungefär där tar det stopp.

Jag har jobbat som servitör under alla år och jag skulle nu vilja gå längre. På senaste stället har jag blivit ansvarig för alla andra servitörer men jag vill inte fastna där.

Har ni något förslag på tjänster inom restaurang där man har mycket ansvar men inte behöver laga mat eller umgås med de kriminella enstörningarna i köket?

Mvh.
Citera
2013-07-21, 21:04
Medlem
UncleBerts avatar
Fel yrke tyvär grabben. Resturang svängen är mycket mycket slit för lite möda. Även som ägare i flera fall. Tro mig om någon säger något annat. Känns som att alla ska snåla på varje hörn och utnyttja så många andra som möjligt.
Citera
2013-07-21, 21:11
Medlem
Det är inte fel bransch då? Med tanke på din talang.

Starta ett företag med inriktning på restauranginredning kanske?
Citera
2013-07-21, 21:25
Medlem
teflonpannan69s avatar
Konsult kanske vore något för dig? Känns lite som att du är inne på fel spår med tanke på vad du verkar vela göra, men det är bara något spontant jag säger.
Citera
2013-07-21, 23:35
Medlem
Starta eget?
Citera
2013-07-22, 00:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutatbrymig

Har ni något förslag på tjänster inom restaurang där man har mycket ansvar men inte behöver laga mat eller umgås med de i köket?

Mvh.

Marknadsföringen och PR
Företagsarrangemang
Underhållning
Gästkocckar
Nyetableringar
Inköp och leverantörsförhandling
Ekonomi och bokföring
Internet som fungerar så att kunder lätt kan hitta menyn
Ja massvis grejer inom varje delområde
Citera
2013-07-23, 14:44
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Tack så mycket för svaren allihopa.

Antog nästan att jag jobbat inom fel bransch, tänkte bara att det hade varit smidigt att ta vara på min erfarenhet men det är nog lika bra att börja om på noll då. Det är nog design och inredning jag helst vill syssla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in