2013-07-21, 20:00
Medlem
Som ni ser i rubriken så är området vi bor i infesterat av wisps, och vi undrar om någon annan har varit med om detta?

Min gode vän tillika innehavaren av servern misstänker att hans chunkloader är en del av anledningen, men det är bara en vild gissning.

Någon som har koll?
Citera
2013-07-21, 21:01
Medlem
Var också med om detta, fast då var det precis bredvid vårt område.
Har med för mig att det hade med chunkloadern att göra. Är inte säker men jag tror att vi löste det genom att dra ner chunkloadsen till 3 eller något. Är dock inte helt säker!
Citera
2013-09-25, 10:25
Medlem
Fatwreckeds avatar
Det är en så kallad "Visp-plosion". Det sker när Fluxen i ett område blir döe hög och då blor det en explosion som sänker Flux-nivån men skapar massor av Visps.
Citera
2013-10-14, 23:12
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatwrecked
Det är en så kallad "Visp-plosion". Det sker när Fluxen i ett område blir döe hög och då blor det en explosion som sänker Flux-nivån men skapar massor av Visps.

Jag har spelat FTB i nu snart ett halvår (tröttnar aldrig, för roligt för att sluta helt enkelt) Vi stötte på precis samma problem i våran "by". Vi hade hållit på med "thaumcraft" i ungefär 1 vecka och tillslut började wispsen började flyga runt i byn och sätta eld på både byggnader och oss spelare. Det var fruktansvärt och vi gjorde allt man kan tänka sig att göra emot dem. Vi satte dit "silvertrees" men det förvärrade bara det hela då det stärkte upp energin och gjorde att wispsen kunde föröka sig och bli långt fler än hanterbart. Vi försökte på många sett men tillslut kom vi fram till en lösning.

Det vi gjorde var att vi satte på oss glasögonen man får när recipie till när man gjort de första grundrecepten (kommer inte ihåg exakt vad de heter) men när du sätter på dig dem så kan du gå runt i byn och kolla ungefär 3-5 blocks upp i luften. Där någonstans i området du bor i borde du se en blixtrande punkt eller flera kan de finnas. De fungerar som spawners för wisps tydligen. Du får hitta alla dessa och täcka för dem med blocks. Det är tyvärr den enda lösningen. Vi hade drygt tre spawn-punkter utav wisps när vi hade det som värst i våran by. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in