Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att jag tror på ett samhälle som har moral och normer ...

Men om en stor andel människor inte mår bra av din moral och dina normer då? Du är ju självklart berättigad till din moral och dina normer och välja människor du vill ha i ditt liv utifrån dom, men att kräva att alla andra ska känna likadant tycker är bigott.
Citera
2013-07-22, 13:27
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför skulle sexsäljare i regel vara olämpliga som föräldrar? Finns säkert olämpliga men ständigt detta översitteri och omyndigförklarande kring dessa kvinnor, och denna motbjudande lögn om att ha empati för dom när dom egentligen är hatade pga av dom även om i extremt liten grad äventyrar kvinnors makt.

Korrekt uppfattat!
Sånt bullshit att det handlar empati för prostituerade. Det är snarare hat det handlar om. Men för att få igenom nåt som sexköpslagen är nog det enda fungerande att köra på den linjen och sen vägra dom som jobbar i branchen komma till tals. Vidrig

I grund och botten handlar det om förakt och rädsla att män kan köpa nåt som kvinnorna använder som ett maktmedel. Ett vapen som dom är rädd att bli av med.
Citera
2013-07-22, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men om en stor andel människor inte mår bra av din moral och dina normer då? Du är ju självklart berättigad till din moral och dina normer och välja människor du vill ha i ditt liv utifrån dom, men att kräva att alla andra ska känna likadant tycker är bigott.
Att någon tillfälligt tror sig må bra av självskadebeteenden gör det inte mindre skadligt ...

Man borde tvärtom satsa stora resurser på män som har så låg självkänsla att de inte klarar att pippa utan att känna överläget i att ha köpt knullobjektet.
Citera
2013-07-22, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Korrekt uppfattat!
Sånt bullshit att det handlar empati för prostituerade. Det är snarare hat det handlar om. Men för att få igenom nåt som sexköpslagen är nog det enda fungerande att köra på den linjen och sen vägra dom som jobbar i branchen komma till tals. Vidrig

I grund och botten handlar det om förakt och rädsla att män kan köpa nåt som kvinnorna använder som ett maktmedel. Ett vapen som dom är rädd att bli av med.
På vilket sätt skulle kvinnor förlora makten över sitt "maktmedel" för att de tar betalt menar du?
Så länge köpet sker på kvinnans villkor kan hon alltid neka mannen tillträde ... Ditt argument håller alltså inte.
Citera
2013-07-22, 14:00
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
På vilket sätt skulle kvinnor förlora makten över sitt "maktmedel" för att de tar betalt menar du?
Så länge köpet sker på kvinnans villkor kan hon alltid neka mannen tillträde ... Ditt argument håller alltså inte.

Enkelt. Förbjuder man sexköp eller prostitution förhindrar man män att gå den lätta vägen för att stilla sina sexbegär. Istället ska det svansas och sätta kvinnan på pidestal så kanske mannen får sex.

Varför är jag inte förvånad att du inte förstår vad jag menar...
Citera
2013-07-22, 14:04
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Korrekt uppfattat!

Hade du själv ansett att det vore bra om din mamma var en hora?

Jag anser inte att det är världens grej om någon köpt sex, men att en kvinna som arbetar som hora inte är lämplig som förälder är för mig en självklarhet.

Barn har rätt till en trygg och säker uppväxt. Tragiskt nog så fans detta varken att få hos pappan eller mamman i det aktuella fallet.
Citera
2013-07-22, 14:14
Medlem
Citat:
Att någon tillfälligt tror sig må bra av självskadebeteenden gör det inte mindre skadligt ...

Man borde tvärtom satsa stora resurser på män som har så låg självkänsla att de inte klarar att pippa utan att känna överläget i att ha köpt knullobjektet.

Handlar ju inte om överläge eller underläge. Varför är det ett självskadebeteende? För att det ska vara ett självskadebeteende ska man ju må dåligt över det inte sant? Varför kan dom inte få göra vad dom vill?

Hur gör man om dom får hjälp för sin självkänsla men ändå vill köpa sex?
Citera
2013-07-22, 14:16
Medlem
Citat:

Kvinnan som säljer förlorar ju absolut ingenting på det, däremot kan kraven på andra kvinnors personlighet och utseende självklart höjas om mannen likagärna kan ha sex med en vacker och trevlig kvinna.
Citera
2013-07-22, 14:31
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Jag anser inte att det är världens grej om någon köpt sex, men att en kvinna som arbetar som hora inte är lämplig som förälder är för mig en självklarhet.

Barn har rätt till en trygg och säker uppväxt. Tragiskt nog så fans detta varken att få hos pappan eller mamman i det aktuella fallet.

Bra och bra. Finns mycket värre och dom är fortfarande föräldrar. Krimella, missbrukare, barnmisshandlare etc.

Vi måste alla försörja oss på något sätt och jag anser inte att sexarbetare på ett eller annat sätt är särskilt mycket värre än nåt annat. Det kan fortfarande vara en bra mamma. Jag ser inte varför det ena måste utesluta det andra.
Citera
2013-07-22, 14:45
Medlem
Citat:

Vad är det som gör en prostituerad till en olämplig mamma eller pappa? Jag tycker inte det är direkt självklart så länge man tar hand om sina barn på ett lämpligt sätt.
Citat:

Vad gjorde mamman som gjorde att barnen inte kunde vara trygga eller säkra?
Citera
2013-07-22, 14:50
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Därför att jag tror på ett samhälle som har moral och normer ...

Din moral och dina normer, får jag förmoda. Hur formulerar du din moral i konsekventa principer vi andra kan ta till oss?
Citera
2013-07-22, 14:52
Medlem
Citat:

Hur är barns situation otrygg om mamman har varit hora? Eller om hon är hora? Hur påverkar det barnen negativt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in