2005-06-15, 21:55
Medlem
perskas avatar
Ja det r frgan...

Hur nyttiga r egentligen dessa lckerheter... Har ftt fr mig att dom r rtt s okej jmfrt med annat man kper i frysdisken.

Stmmer det eller r det ngonting som jag har ftt om bakfoten?
Citera
2005-06-15, 22:03
Medlem
Rosenboms avatar
Ingen anning, men de e ju vittmjl lite ost, s specielt nyttiga borde dom inte va!
Citera
2005-06-15, 22:08
Medlem
FetFulElaks avatar
Saxat frn Familjen Dafgrd.

Ingredienser: Ingredienser: Vete- och rgmjl, ntktt, mjlk, lk, chiliss, rapsolja, tomatpur, vatten, gg,margarin, modifierad majsstrkelse, ost, jst, salt, rtkryddor, kryddor (bl.a. paprika, vitlk), socker,grnsaksbuljong (salt, jstextrakt, maltodextrin, arom), potatis- strkelse, aromer. Ktt: 16%. Salthalt: 1,2%.

Nettovikt: 120 gram

Nringsvrde/100g:
Energivrde: 1200 Kj 290 Kcal
Protein: 10 gram
Kolhydrat: 33 gram
Fett: 13 gram

Tja, du. Hyffsat nyttigt, 13 g fett r bra. 33 gram kolhydrater r mindre bra. 290 kcal/100 g r bttre n chips men smre n l..
Citera
2005-06-26, 21:36
Medlem
ace_secs avatar
Strax ver 300 kcal fr en enda pirog r ju ganska
mycket med tanke p den (lilla) mngd mat det
r.
Citera
2005-06-26, 21:58
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Ja det r frgan...

Hur nyttiga r egentligen dessa lckerheter... Har ftt fr mig att dom r rtt s okej jmfrt med annat man kper i frysdisken.

Stmmer det eller r det ngonting som jag har ftt om bakfoten?

finns ingenting bra med den

dligt fett
dliga kolhydrater
dliga proteiner
hgt GI
innehller i princip inga nyttiga vitaminer, fibrer, antioxidanter etc etc
ger dlig mttnadsknsla
Citera
2005-06-27, 16:26
Medlem
MrOranges avatar
Ost? Var r det ost p Gorbys ngonstans?

Konstigt att det r s mycket kalorier, det r ju kttfrs och brd liksom... Borde ju inte vara s onyttigt.
Citera
2005-06-27, 16:34
Medlem
Butchers avatar
Vldigt onyttiga om man ser det ur ekonomisk synpunkt. Jag behver i alla fall ta absolut minst tv fr att bli ngorlunda mtt, och det blir dyrt i lngden. D r det bttre att kpa en giganstisk familjepizza, s kan man leva p den ngra dagar.
Citera
2025-06-17, 15:14
Medlem
KringExs avatar
Jag struntar i om dom r onyttiga eller inte. Dom r goda!😁 och det tar drygt 1 minut att vrma s det r praktiskt och bra om man r jttehungrig och/eller lat
Citera
2025-06-18, 21:39
Medlem
Sladdarens avatar
Om man r lat s att sga enligt tidigare inlgg. Tror jag det skulle lna sig att bara kpa ett sk pizzakit om det nu r gott, och steka lite kttfrsss som inte r rinnig utan krmig utan grdde och riva lite ost s har du en "pirroffsky" pirog

r liksom ingen rocket science att f till piroger

edit: r vl vgiga kanten du behver lite fingerfrdighet till iofs
Senast redigerad av Sladdaren 2025-06-18 kl. 21:42.
Citera
2025-06-20, 16:05
Medlem
Gitarrvalpens avatar
rligt talat, om du gillar Gorbys s gr man det enkelt med lite deg som du kavlar ut. Ha lite kttfrs i mitten, penslar med lite olja och grddar i ugnen.

Med 10 deciliter mjl har du minst 12 stycken goda snacks som du kan frvara i kylskpet nr dom svalnat.

Ja just det. Jag var serist sjuk under ngra mnader och orkade inte gra mat. D gjorde jag hemmapizza, det var det enda jag orkade. Jag gick ju ner i vikt som fan! Inget ont som inte har nt bra...

Min moraliska tanke sger nej till Gorbys.. men ter du varierat andra tider p dygnet s kanske det inte spelar ngon roll.
Citera
2025-06-20, 18:40
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Vilken jvla frga..
Rekommenderar att lsa p lite om nring, s kommer du leva ett trevligare liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem