2013-07-26, 15:42
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Fast nu hängde ju personen upp flaggan öppet där folk kunde se den. Hade personen inte hängt den där folk kunde se den ofrivilligt så hade den ju inte brännts upp.

Personen hängde upp flaggan på sin balkong från andra våningen och man kunde lätt ta loss den. Jag och polarna brukade dra ner den och tända eld på den vid parkeringen bredvid. Sedan är ju lagen ändå inget jag bryr mig särskilt mycket om heller.

Kommer nog aldrig förstå mig på människor som dig, är du svensk?
Citera
2013-07-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Ja. Jag har heller inte sagt att alla runstenar ska väck, och jag är inte heller intresserad av att debattera om saken utan vill hålla en diskussion. Tycker annars att det hela är en akt av underkastelse att hålla kvar vid småsmulor, är vi säkra i vår identitet och bär arvet från fordom inom oss är det materiella totalt värdelöst. Vissa saker kan dock bevaras som kuriosa, men då vill jag att det ska berättar lite mer än att "här ligger det ett lik". Att till varje pris vilja bevara artefakter tyder på en rädsla, att en del av vår identitet är på väg att försvinna. Våga vara svensk!
Frågan är fortfarande vad det är som skall byggas som kräver att de skall förstöras. Eller skall det bara förstöras utan särskilt anledning? Set du inget värde i ett fornlämningsrikt landskap? Låt oss säga att vi hade haft ett flertal pyramider i Sverige, hade det då varit dig likgiltigt om någon av dem förstördes?
Senast redigerad av Reiks 2013-07-26 kl. 21:27.
Citera
2013-07-27, 05:02
Medlem
johanjosefssons avatar
Haha, "PsychoRastaSkinhed" måste ju vara helt jävla bränd innanför pallet. Bränna andras egendom går tydligen bra, så länge det inte är något med hammaren och skäran på. Jävla pajas!
Citera
2013-07-27, 10:22
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Kommer nog aldrig förstå mig på människor som dig, är du svensk?

Enligt släktforskning så har min släkt bott på ett område mellan Gnosjö och Rydaholm ända sedan 1200-talet och därefter gick det inte få reda på mer. Inte ens valloner har det funnits så jag är så jävla etnisk svensk/smålänning man kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Haha, "PsychoRastaSkinhed" måste ju vara helt jävla bränd innanför pallet. Bränna andras egendom går tydligen bra, så länge det inte är något med hammaren och skäran på. Jävla pajas!

Varsågod och bränn den flaggan men du får ju självklart ta konsekvenserna. Jag är alltid beredd på att ta konsekvenserna av mina händelser.
Citera
2013-07-27, 12:43
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Varsågod och bränn den flaggan men du får ju självklart ta konsekvenserna. Jag är alltid beredd på att ta konsekvenserna av mina händelser.

Till skillnad från vissa känner jag inget som helst behov av att bränna saker som inte faller mig i smaken. Men vissa tycker tydligen sånt är kul...
Citera
2013-07-27, 12:51
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Enligt släktforskning så har min släkt bott på ett område mellan Gnosjö och Rydaholm ända sedan 1200-talet och därefter gick det inte få reda på mer. Inte ens valloner har det funnits så jag är så jävla etnisk svensk/smålänning man kan bli.

Jaja, bara förvånad hur man kan bränna upp den svenska flaggan när man är så svensk som du är. Känns som något inte ligger rätt till bara, inte för att jag säger till dig att sluta, jag hajar bara inte helt enkelt.
Citera
2013-07-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiks
Frågan är fortfarande vad det är som skall byggas som kräver att de skall förstöras. Eller skall det bara förstöras utan särskilt anledning? Set du inget värde i ett fornlämningsrikt landskap? Låt oss säga att vi hade haft ett flertal pyramider i Sverige, hade det då varit dig likgiltigt om någon av dem förstördes?

Nej, nu vet jag inte om du bara provocerar och då försvinner ju egentligen skälet att ens diskutera. Jag har förklarat hur jag ser på saken, och en pyramid är ett uttryck för en verklighetsuppfattning mer än att bara vara en grav. Låt säga att nån vill resa ett asatempel eller en institution för Forn Sed på en gammal offerplats, jag tycker att det skulle gå för sig, vad tycker du?
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-07-27 kl. 13:25.
Citera
2013-07-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nej, nu vet jag inte om du bara provocerar och då försvinner ju egentligen skälet att ens diskutera. Jag har förklarat hur jag ser på saken, och en pyramid är ett uttryck för en verklighetsuppfattning mer än att bara vara en grav. Låt säga att nån vill resa ett asatempel eller en institution för Forn Sed på en gammal offerplats, jag tycker att det skulle gå för sig, vad tycker du?
Jag försöker absolut inte provocera. Ursäkta om det verkar så. För mig är dock våra fäders lämningar i landskapet mycket viktiga. En germansk storhög är också mer än bara en grav och fullt jämförbar med en pyramid (fast då givetvis i mindre skala). Man får gärna resa tempel, bara man inte förstör någon FAST fornlämning. Om det däremot dyker upp lämningar i marken vid en arkeologisk förundersökning bör dessa dokumenteras innan de grävs bort som vid vilken markexploatering som helst. Fasta fornlämningar, det vill säga kända och oftast synliga, skall ej exploateras. Det går alltid att bygga runt dem.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in