2013-07-20, 15:26
Medlem
Hejsan alla harliga relationsexperter,

Har skapligt med angest just nu, och har ingen aning vad jag ska gora. Jag har sedan tre ar tillbaka bott och studerat i Spanien, landet dar man dansar tango. Under dessa ar har min familj hemma i svea borjat kaosa ur helt. Min far fick cancer, med medfoljd terapi och bade fysiska och psykiska konsekvenser. Jag har hela tiden varit valdigt stottande och har akt hem till mitt familjehem flera ganger om aret for att visa mitt stod. Nu har min mor bestamt sig for att skilja sig (harlig tajming) och har redan hittat en ny man som hon dragit utomlands med. De ar bada vuxna manniskor och de kan hantera sig sjalva men min lillasyster pa 15 ar bor fortfarande hemma och mar valdigt daligt av allt detta, sarskilt pga bristen pa kontakt med min mor som hittat tillbaks till sina tonar.

Jag har darfor bestamt mig for att flytta hem till Sverige for att ta hand om henne (hon ar valdigt blyg ,har inte sarskilt manga vanner osv, men vi har en stark relation och hon litar pa mig). Har aven tankt fortsatta min psykologutbildning i staden dar de bor.

Men nu har jag traffat en tjej, en helt underbar tjej som passar mig perfekt. Har dejtat som en galning senaste halvaret och saklart maste jag hitta henne nu, nar jag ska dra. Vad gor man? Jag maste ju dra hem for att ta hand om min lillasyrra, men vill verkligen inte forlora denna tjej som jag bara traffat en manad. Vad hade ni gjort? Kanner for att spy.

Puss och Kram
Citera
2013-07-20, 15:36
Medlem
Du kan bjuda med henne hem till Sverige?
Citera
2013-07-20, 15:37
Medlem
Malkos avatar
Familj före kvinna.
Citera
2013-07-20, 15:40
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Prata med henne, ni kan säkert ses igen annars som föregående talare skrev bjud hem henne.

Kan annars ställa upp och ta hand om lillasyster
Citera
2013-07-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Du kan bjuda med henne hem till Sverige?

Kanns inte sarskilt troligt, tyvarr.. Vi har ju bara setts sa kort tid. Dessutom talar hon inte svenska och valdigt knacklig engelska. Kanske hade kunnat fa henne att halsa pa dock, och sa halsar jag pa i spanien. Med ryanair ar det ju billigt som fan. Sen nar saker och ting loser sig har sa kanske jag kan flytta tillbaks till Spanien, men vill inte satta min utbildning pa paus.

Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Familj före kvinna.

Jag kan inte annat an att halla med, men det kanns inge vidare att behova dumpa. Vi ska ses idag, men det kanske ar lika bra att saga upp kontakten nu, innan det blir for allvarligt..

Tacksam for svar.
Citera
2013-07-20, 15:47
Bannlyst
Hejsan, i min "erfarna" mening så har du drabbats av något som jag vill kalla det undermedvetnas makt över ens vardag. Du vill inte flytta hem egentligen men gör detta pga en känsla av plikt, det är inte av misstag du har blivit kär helt plötsligt utan din egoistiska sida som försöker ge dig en ursäkt att stanna kvar. Du får helt enkelt göra det valet som är enklast att leva med, det kan inte vi avgöra åt dig.
Citera
2013-07-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Hejsan, i min "erfarna" mening så har du drabbats av något som jag vill kalla det undermedvetnas makt över ens vardag. Du vill inte flytta hem egentligen men gör detta pga en känsla av plikt, det är inte av misstag du har blivit kär helt plötsligt utan din egoistiska sida som försöker ge dig en ursäkt att stanna kvar. Du får helt enkelt göra det valet som är enklast att leva med, det kan inte vi avgöra åt dig.

Det ligger sakerligen nagot i det du sager. For lite mer an tva ar sedan fick pappa cancer och jag planerade att flytta hem, men hittade aven da en tjej som jag foralskade mig i, en tjej som nu ar mitt ex sedan snart ett ar. Jag valde da att stanna kvar har men flog hem till Sverige ofta och hade mycket kontakt via skype.

Nu later det kanske som att jag foralskar mig ofta, men det har bara varit dessa tva ganger. Dock sa traffade jag den har tjejen innan min morsa flippade ur och stack med sin nya kille, men anledningen till att jag bli sa pass foralskad sa snabbt beror kanske pa det du kallar det undermedvetnas makt.

Tack for din insikt.
Citera
2013-07-20, 23:18
Medlem
klart att du måste flytta hem till lillasystern! Bjud med kärleken, rätt som det är så vill hon gärna hänga med till Sverige skada ju inte att fråga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in