2013-07-20, 10:11
Medlem
En liten undran så här dagen innan vi kör norrut från sydligare delarna av landet. Vi ska norr om Sollefteå och har kört länsväg 331 från Sundsvall mot Sollefteå tidigare, inte speciellt bra väg, i synnerhet inte med alla vägarbeten som var förra året.

Är Riksväg 90 som går längs med Ångermanälven/genom Kramfors bättre? Eller kanske Riksväg 86 som går längs med Indalsälven? Har hört att sistnämnda ska vara galet vacker, men den kanske håller sämre standard?

Är inte ute efter att vägen behöver vara snabbare, jag är främst ute efter bättre vägstandard.
Senast redigerad av snowcanon 2013-07-20 kl. 10:31.
Citera
2013-07-20, 10:17
Medlem
Jag åkte där i våras i jobbet. Rv 90 till Sollefteå och 331 tillbaka Söderut igen.
Sväng av vid Högakustenbron och ta 90an, den vägen är bättre även om du ev har en husvagn på släp.
Citera
2013-07-20, 10:26
Medlem
Tack för ditt svar, Ventilgummi!

Nu upptäckte jag precis att jag även skulle kunna välja Rikväg 86 som går längs med Indalsälven. Någon som vet hur den är som alternativ?
Citera
2013-07-20, 14:12
Medlem
revodnebs avatar
Jag skulle ta RV86 och passa på att stanna vid thailändska paviljongen som kommer att dyka upp på vänster sida några mil efter Indal.
Citera
2013-07-20, 14:46
Medlem
Snabbast och kortast:331
Bäst vägstandard vet i tusan. Sist jag var förbi var det en massa bök runt kramfors men är det klart så bör E4+RV90 vara bäst

Naturligtvis vackrast längs älven även om det naturligtvis är en bit extra
Citera
2013-07-20, 21:27
Medlem
WaS-ToYs avatar
Kör h-sand, k-fors om man vill komma fram lite fort, inlandet om man vill åka vackert. Åker både och jag och föredrar inlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in