2013-07-18, 20:07
Medlem
Kaustis avatar
Jag letar efter ett program/ett sätt att välja en specifik hdmi-utgång på laptopen via antingen CMD eller hotkeys på tangentbordet. Win + P är inte tillräckligt, jag måste kunna specificera vilken utgång jag ska välja.

Finns det ens nåt sådant program måntro?
Citera
2013-07-18, 20:22
Medlem
christerys avatar
En idé, inte säkert att det fungerar men välj den ena utgången och spara undan registry--> fil, välj sedan den andra utgången och spara ragistry en gång till. Kör nu en diff på dessa filer och se om det är en nyckel i registret som ändras.

I så fall är det ju bara att ha 2 .reg filer - en för varje HDMI utgång.

Vicken lyx med multipla HDMI på en bärbar. Fan vet om jag har nån...
Citera
2013-07-18, 20:37
Medlem
Skadat godss avatar
Dum idé kanske, och du kanske redan failat med det. Och du kanske inte har kvar orginal-OS:et i burken heller, vad vet jag
Men funkar det inte med Fn-knappen och den dedikerade F-knappen för att välja port? Ens om man trycker flera gånger?
(man tycker ju att tillverkaren borde tänkt på en lösning för detta)

Får man fråga vad det är för maskin?
Citera
2013-08-06, 15:11
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
En idé, inte säkert att det fungerar men välj den ena utgången och spara undan registry--> fil, välj sedan den andra utgången och spara ragistry en gång till. Kör nu en diff på dessa filer och se om det är en nyckel i registret som ändras.

I så fall är det ju bara att ha 2 .reg filer - en för varje HDMI utgång.

Vicken lyx med multipla HDMI på en bärbar. Fan vet om jag har nån...

Det där känns dock lite väl riskabelt för en såpass enkel (eller är det ens enkelt?) grej. Finns det ingen bättre lösning? Det jag letar efter är någonting i stil med setdefaultsounddevice som nircmd använder sig av fast för HDMI-utgångarna istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Dum idé kanske, och du kanske redan failat med det. Och du kanske inte har kvar orginal-OS:et i burken heller, vad vet jag
Men funkar det inte med Fn-knappen och den dedikerade F-knappen för att välja port? Ens om man trycker flera gånger?
(man tycker ju att tillverkaren borde tänkt på en lösning för detta)

Får man fråga vad det är för maskin?

Det är tänkt att vara en lösning för Win 7, inte för någon specifik maskin, så jag vill helst ha en ren och fin lösning på det. Så nej, Fn-knappen + nåt mer kommer inte vara tillräckligt.
Citera
2013-08-24, 21:38
Medlem
Kaustis avatar
För folk med samma fråga så tror jag nircmd har den funktionaliteten med (galet bra program för automatisering!). Kommandot setprimarydisplay alternativt setdisplay borde kunna lösa problemet jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in