2013-07-18, 19:33
Medlem
Hej,

Har en gammal skolmail som blivit deaktiverad på grund av att jag gått ur skolan. Doc hade jag den kvar i och med att jag hade en massa viktiga mail sen tidigare.

Mailen fanns på "Mail" som finns på Mac datorer. Jag har även andra mail samlade där.

Tyckte att det var lie jobbigt att varje gång jag loggade in frågade datorn om jag ville ta kontot online, vilket inte är möjligt eftersom kontot är deaktiverat... Så jag valde att arkivera kontot. Då skapades en mapp lite längre ner i spalten till vänster, där mailen fanns under en mapp som hette "Alla mail". Jag loggade ut och sen in igen men fann att den fortfarande frågade om jag ville ta kontot online. Så jag skrollade ner till den nya mappen "Alla mail" och högerklickade och valde arkivera igen. Nu är allting BORTA!!!!! Ingen ny mapp skapades denna gång utan den tidigare "Alla mail" mappen är nog tom, liksom den ursprungliga mappen.

Snälla hjälp mig att få tillbaka dem. Vet inte vad jag ska ta mig till!
Citera
2013-07-18, 20:33
Medlem
systems avatar
Jag har aldrig pysslat med arkivering av brevlådor och vet därför inte varför det som hänt har hänt.

Men, vi kan börja med att kolla hur det ser ut där mailen normalt ligger. Förhoppningsvis finns där vad du söker (annars har du väl Time Machine-backup, hoppas jag).

I Finders menyrad väljer du . Håll ner alt-knappen och valet ”Bibliotek” dyker upp. Välj det och du hittar där en mapp som heter Mail. Öppna den och titta runt bland innehållet. Finns dina mail där?
Citera
2013-07-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har aldrig pysslat med arkivering av brevlådor och vet därför inte varför det som hänt har hänt.

Men, vi kan börja med att kolla hur det ser ut där mailen normalt ligger. Förhoppningsvis finns där vad du söker (annars har du väl Time Machine-backup, hoppas jag).

I Finders menyrad väljer du . Håll ner alt-knappen och valet ”Bibliotek” dyker upp. Välj det och du hittar där en mapp som heter Mail. Öppna den och titta runt bland innehållet. Finns dina mail där?

Relativt ny dator så hade inte installerat time machine ännu...

Fattar inte riktigt vad du menar med Finders menyn..? min är på engelska men borde väl heta samma.. Vart hittar jag den?
Citera
2013-07-18, 21:44
Medlem
systems avatar
Menyraden, högst upp.

http://62.13.78.221/pim/meny2.png
Citera
2013-07-19, 20:51
Medlem
Ok, hittade dit till sist. Men tyvärr inga mail från den mailen

Nån annan ide om hur jag faktiskt tar tillbaka dem till inboxen från att vara arkiverade? Spela roll om den frågar varje gång jag loggar in... Mailen jag hade är viktigare..
Citera
2013-07-19, 23:44
Medlem
Finns mailen inte i ~/library/mail
Så är det antagligen rätt kört
Se till att du har en backup nästa gång du pillar med saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem