Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-21, 23:58
  #13
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Axel och grizzly är vanliga lirare numera. Ser ut som de gjorde då, bara med svenssonstil.

Kalle driver runt i Enköping. Psykiskt sjuk, fick sen diagnos. Ser ut som skit, precis som då. På den tiden brukade vi kasta Kalle av tunnelbanan och ta hans öl.

Smurfen dog för ett par månader sen efter långvarigt missbruk.

Tove bor i södra förorterna. Har/har haft drogproblem.

Emily som enligt ryktet jobbade på prive är gift och har barn.

Victor är musikproducent.

Malin(plattanhångel med Gunnar i punkilandia) blev nazist. Tog överdos och dog ung.

Freja flyttade till Örebro, knarkade en hel del. Dog nyligen i en brand.


Kalle - Vad fick han för diagnos? Jag tyckte han var trevlig, men jag ogillade starkt hans feministiska vansinne.

Tove - Hon var med i ett/ett par avsnitt av Tusenbröder. Jag såg henne för ett tag sedan och då såg hon bättre ut än på många år. Jag såg henne dock på avstånd så jag kan ju ha fel.

Emily - Fast det var väl inte bara ett rykte?

Victor - Vilka band har han producerat?

Jag hade ingen aning om att Smurfen och Freja gått bort. Må dom ha hittat sin frid i himmelen. Jag hoppas att även Malin, om det är den Malin jag tänker på, har det bra där uppe.

Duvan pundar fortfarande, va? FB-användaren TearsOfTaragon(läs inlägg ovan) verkade tro att så var fallet? Jag träffade honom också då han bodde i norra Stockholm, i lägenheten där med hans hund, och då hade han inte börjat punda. Jag tyckte alltid att han var trevlig så jag hoppas att han mår bra nu.

Jag såg Ludde i Södertälje för något år sedan, när jag var på besök, och han såg goth-aktig ut, ja. Jag talades dock inte vid med honom. Det var nog 15 år sedan jag talade med honom senast, så jag var inte ens säker på att han skulle komma ihåg mig.
Citera
2015-05-07, 14:31
  #14
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Kalle - Vad fick han för diagnos? Jag tyckte han var trevlig, men jag ogillade starkt hans feministiska vansinne.

Tove - Hon var med i ett/ett par avsnitt av Tusenbröder. Jag såg henne för ett tag sedan och då såg hon bättre ut än på många år. Jag såg henne dock på avstånd så jag kan ju ha fel.

Emily - Fast det var väl inte bara ett rykte?

Victor - Vilka band har han producerat?

Jag hade ingen aning om att Smurfen och Freja gått bort. Må dom ha hittat sin frid i himmelen. Jag hoppas att även Malin, om det är den Malin jag tänker på, har det bra där uppe.

Duvan pundar fortfarande, va? FB-användaren TearsOfTaragon(läs inlägg ovan) verkade tro att så var fallet? Jag träffade honom också då han bodde i norra Stockholm, i lägenheten där med hans hund, och då hade han inte börjat punda. Jag tyckte alltid att han var trevlig så jag hoppas att han mår bra nu.

Jag såg Ludde i Södertälje för något år sedan, när jag var på besök, och han såg goth-aktig ut, ja. Jag talades dock inte vid med honom. Det var nog 15 år sedan jag talade med honom senast, så jag var inte ens säker på att han skulle komma ihåg mig.

Kalle hade en blogg för några år sen, där han gick ut och berättade om sin kontakt med psykiatrin, samt om de röster han hade i huvudet, och hade haft sen han var liten. Kommer inte ihåg exakt diagnos.

Positivt om Tove fått ordning på tillvaron. Enligt Smurf, sista gången jag snackade med honom, hade hon varit ganska illa ute. Men har det vänt är det kul som fan.

Angående Emily vet jag fan inte vad som är sant eller falskt. Var det nån som var på Prive och såg henne, eller har det bara gått runt ryktesvägen? Svårt att säga. Hon finns på Facebook, så man kan ju fråga henne om inte annat.

Enligt Viktors facebook är han musikproducent. Ingen aning om vilka band, men förutsätter att det är inom reggae-svängen. Minns att han alltid var musikintresserad, både spela och spela in.

Duvan har jag inte sett sen -99, ingen aning om vad han gör. Men vad man hört så var det väl en del droger.

Freja brann upp i sin lägenhet efter att ha kommit ur många års missbruk en tid innan det. Oklart vad som hände, polisen la ner utredningen. Smurfen ryktes bort alldeles för ung av drogerna.
Båda två personer som borde fått leva bra många fler år än så.
Malin figurerar en sväng i Punkilandia från Sergel. Tror det är i Del 4 i den versionen som finns på Youtube.
Citera
2015-05-11, 18:11
  #15
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Inlägg

Tack för din uppdatering. Då var det den Malin jag tänkte på. Enligt en god vän jag talade med för ett litet tag sedan så försöker i.a.f. Duvan att bli ren från diverse droger nu. Vi för önska honom lycka till med det. Tove är tydligen "periodare" enligt samma vän.

Det är i alla fall kul att de flesta lever, trots att vissa lever på den berömda kanten.
Citera
2016-07-10, 00:20
  #16
Medlem
-
__________________
Senast redigerad av disktrasan123 2016-07-10 kl. 00:32. Anledning: -
Citera
2022-10-09, 15:29
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Tejpen försvann nån gång på vägen
Någon som vet mer om Tejpen, han använde ju en hel del droger när man träffade honom på spelningar och fester.
Lever han idag? Tyvärr kunde han vara väldigt våldsam, men det fanns en schysst snubbe bakom allt det.
__________________
Senast redigerad av thetotalend 2022-10-09 kl. 15:32.
Citera
2022-10-10, 18:23
  #18
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Någon som vet mer om Tejpen, han använde ju en hel del droger när man träffade honom på spelningar och fester.
Lever han idag? Tyvärr kunde han vara väldigt våldsam, men det fanns en schysst snubbe bakom allt det.

Han var alltid trevlig när vi var ute och festade eller var på spelningar. Tror det mest var psyket som spökade i perioder.
Men jag har inte hört något om honom sen början av 2000-talet. Då bodde han iaf kvar i Sthlm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback