2013-07-18, 12:24
Medlem
Jag skulle, som trådstarten antyder, behöva plocka ut en summa pengar från ett sparkonto. Vilka uppgifter behöver jag egentligen för att kunna åka iväg till bankkontoret och plocka ut pengarna? Kontonummer och legitimation, räcker det?

Vet att jag bör veta sådant som någorlunda vuxen man!
Citera
2013-07-18, 12:39
Bannlyst
Räcker med kontonummer en namnteckning och ID
Citera
2013-07-18, 12:45
Medlem
Ja, vad mer skulle kunna behövas förutom leg och kontonummer? Ta med dig mamma kanske?
Senast redigerad av smulemorran 2013-07-18 kl. 12:49.
Citera
2013-07-18, 13:00
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Alla banker delar inte ut kontanter numera , tyvärr är det så , men ett Idkort eller körkort och ett kontonummer och gärna ett clearingsnummer dom 4 första också från sparkontot så då ska det nog gå bra .
Citera
2013-07-18, 14:51
Medlem
Strunta i att ta med kontonummret. Lite får dom i bankkassan jobba för pengarna
Citera
2013-07-18, 15:46
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Giltig legitimation och att kontoret kan ge ut kontanter. Har du kontonumret så går det snabbare för dig eftersom du kan fylla i uttagsblanketten medan du väntar på din tur.

Är det en större summan kanske de vill veta vad pengarna ska användas till.
Citera
2013-07-18, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Alla banker delar inte ut kontanter numera , tyvärr är det så , men ett Idkort eller körkort och ett kontonummer och gärna ett clearingsnummer dom 4 första också från sparkontot så då ska det nog gå bra .

Men alla banker har väl någon bank i alla städer där man kan dra ut all sina pengar kontant om man så vill?
Citera
2013-07-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Men alla banker har väl någon bank i alla städer där man kan dra ut all sina pengar kontant om man så vill?

Alla städer har inte ens alla banker så iofs nej. Sen beror det lite på stadens storlek. Sen finns det förmodligen i större städer kvar något bankkontor av varje bank med kontanthantering, MEN det kan vara så att de vill veta t ex dagen före om det är ett större uttag då de nog begränsar hur mycket kontanter de har på plats kontant. Dvs ska du ta upp flera hundra tusen skulle jag nog rekommendera en kontakt först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in