2005-06-15, 04:04
Medlem
Bingolikets avatar
Kongressen i USA anklagar internationella Röda korset för sina engagemang för terrorister på Guantama bay och i Abu Ghurayfängelset i Bagdad.Att terrorister som inte undertecknat Genevkonventionen skall ges rättigheter anses fel.Även i Sverige tycker jag att RK lägger sig i saker dom inte har med att göra som t.ex Sveriges asylpolitik.Inte lär det bli bättre nu när den gammla landsförrädaren Bengt Westerberg blir ordförande.Anser ni att Röda korset går för långt?http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9944164.asp
Citera
2005-06-15, 05:22
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Kongressen i USA anklagar internationella Röda korset för sina engagemang för terrorister på Guantama bay och i Abu Ghurayfängelset i Bagdad.Att terrorister som inte undertecknat Genevkonventionen skall ges rättigheter anses fel.Även i Sverige tycker jag att RK lägger sig i saker dom inte har med att göra som t.ex Sveriges asylpolitik.Inte lär det bli bättre nu när den gammla landsförrädaren Bengt Westerberg blir ordförande.Anser ni att Röda korset går för långt?http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9944164.asp
Det är alldeles för många som lägger sig i alltför mycket, istället för att koncentrera sig på sitt egentliga uppdrag. Att den gravt komprometterade landsförrädaren Westerberg har engagerats borgar för en ännu sorgligare utveckling av RK. Denne iskallt känslolöse och beräknande låtsashumanist kommer med stor sannolikhet att ytterligare politisera och sänka RK:s position och rykte. Inte en krona till Röda Korset från min sida, så länge B.W. finns inom organisationen, sorry.
Citera
2005-06-15, 07:29
Medlem
Elitmalajs avatar
Röda korset engagerar sig för människors livssituation. Därför arbetar de både med sådant som sjukvård och fångars situation. Jag tycker att RK gör helt rätt som t ex ställer frågor kring Guantanamofångarnas situation. De går inte utanför sitt uppdrag i det fallet. Likaså är det rimligt att man ställer frågor kring svensk flyktingpolitik. Det hedrar RK att de strävar efter en helhet där mänskliga värden räknas.
Citera
2005-06-15, 10:03
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Anser ni att Röda korset går för långt?
Absolut inte, det är helt rätt.
Citera
2005-06-15, 22:47
Medlem
LASSE RASMEDVETENs avatar
Jag uppfattar RK som en kommunistisk organisation. Där passar folkförrädaren W. fint.
Citera
2005-06-15, 23:11
Medlem
Jag ger inget till RK och jag köper inte Ramlösa längre efter dess samarbete. Sen dom la sig i invadnringspolitiken så sänkte dom sig i mina ögon. Dom vurmar för allsköns pack, t ex terrorister. Dom borde syssla med att hjälpa folk som förtjänar hjälp istället.
Citera
2005-06-16, 20:14
Medlem
Ankdammsmans avatar
Fenomenet är ganska väl kartlagt av Bo Rothstein och andra. Det går ut på att personer som vill syssla med politik (= bestämma över andra) i allt högre grad söker sig till förment opolitiska sammanslutningar som idéella organisationer och statliga myndigheter. Rothstein kallar dem "polikrater" (politiker + byråkrat). På många sätt är det bekvämare att vara polikrat, eftersom man inte granskas på samma sätt och oftast inte kan röstas bort.

I parktiken betyder det givetvis ännu en karriärväg för unga vänsterpolitiker.
Citera
2010-05-06, 08:40
Medlem
Omar vill hit 14 barn, mor och fru – du ska betala
Citat:
De anhörigas resekostnader har av tradition bekostats av Röda Korset, bortsett från en egenavgift på 6 000 kronor som familjerna själva fått betala. Under 2009 betalade Röda Korset ut åtta miljoner kronor för dessa resor. Men nu har hjälporganisationen fått ebb i kassan. I december 2009 stoppade Röda Korset alla utbetalningar till anhörigresor, men i måndags beslutade hjälporganisationen att upphäva stoppet så länge det finns medel för det.
Resekostnaderna kan enligt flyktingsamordnaren röra sig om betydande belopp för enskilda familjer med flera barn. Enligt Röda Korset kostade en biljett i genomsnitt cirka 5 000 kronor per person år 2009.
Se upp för Röda Korset och allmänna arvsfonden

http://politisktinkorrekt.info/2010/05/05/omar-vill-hit-14-barn-mor-och-fru-du-ska-betala/
Citera
2010-05-06, 09:10
Medlem
Röda Korset, Amnesty International och diverse andra "hjälporganisationer" är anti-vita organisationer som arbetar för att skada jordens vita folk på olika sätt. Om de inte matar negrer så att de förökar sig hejdlöst och sprider sig så gnäller de över att somalier, zigenare, negrer och andra kulturfolk inte ohämmat får välla in i Sverige och andra vita nationer. De vill ösa in HIV- och TBC-smittade afrikanska spädbarnsgruppvåldtäktsmän och kannibaler i Europa.

Var är Röda Korset, AI m.fl. när de vita människorna i Sydafrika mördas och förföljs? Var är Amnesty när hundratals vita europeiska människor i de "demokratiska" staterna i Västeuropa kastas i fängelse i åratal enbart pga sina åsikter och yttranden?

Ge aldrig en krona till dessa kommunistiska, liberala, kosmopolitiska och anti-vita organisationer! Varje krona du skänker till dessa organisationer används direkt eller indirekt för att på sikt försämra ditt liv och ta ifrån dig och dina barn er framtid, era liv och er frihet! Dessutom göder de den katastrofala överbefolkningen i tredje världen som hotar att ödelägga hela planeten.

Bojkotta och motarbeta skiten!
Senast redigerad av Varnagel 2010-05-06 kl. 09:13.
Citera
2010-05-06, 17:38
Medlem
LFEs avatar
Citat:

Jag skiter i Genevkonventionen. USA behandlar sina fångar omänskligt och förtjänar därför att ligga som de bäddar. Röda Korset försöker bara få USA att inse dess förskräckliga aggerande.

Om politik idag är lika med mänskliga rättigheter så visar det bara hur långt back vi har kommit på 20 år sedan kommunismens fall. Plötsligt gäller varken positiva eller negativa friheter. Varken rätt från övervakning och tortyr eller rätt till sjukvård och bostad. Dessa saker har Röda Korset alltid kämpat för, de har kämpat för att fångar ska ha någon form av privatliv, mot tortyr, för sjukvård av alla stridande parter och civila och för dessas rätt till en dräglig bostad.
Citera
2010-05-06, 17:59
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Röda Korset, Amnesty International och diverse andra "hjälporganisationer" är anti-vita organisationer som arbetar för att skada jordens vita folk på olika sätt. Om de inte matar negrer så att de förökar sig hejdlöst och sprider sig så gnäller de över att somalier, zigenare, negrer och andra kulturfolk inte ohämmat får välla in i Sverige och andra vita nationer. De vill ösa in HIV- och TBC-smittade afrikanska spädbarnsgruppvåldtäktsmän och kannibaler i Europa.

Var är Röda Korset, AI m.fl. när de vita människorna i Sydafrika mördas och förföljs? Var är Amnesty när hundratals vita europeiska människor i de "demokratiska" staterna i Västeuropa kastas i fängelse i åratal enbart pga sina åsikter och yttranden?

Ge aldrig en krona till dessa kommunistiska, liberala, kosmopolitiska och anti-vita organisationer! Varje krona du skänker till dessa organisationer används direkt eller indirekt för att på sikt försämra ditt liv och ta ifrån dig och dina barn er framtid, era liv och er frihet! Dessutom göder de den katastrofala överbefolkningen i tredje världen som hotar att ödelägga hela planeten.

Bojkotta och motarbeta skiten!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Svenska kyrkan och liknande organisationer kan läggas till på den listan över svin som under täckmanteln "mänskliga rättigheter" fullständigt skiter i vita människor och vare sig dom förstår det eller ej hjälper till med det globala folkmordet på vita människor.
Citera
2010-05-06, 18:37
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Jag skiter i Genevkonventionen. USA behandlar sina fångar omänskligt och förtjänar därför att ligga som de bäddar. Röda Korset försöker bara få USA att inse dess förskräckliga aggerande.

Krig är inte kärlek. Dessutom är USA förbannat mycket snällare mot sina fångar än vad dessa fångars gelikar är mot amerikanska krigsfångar.

Vidare är det högst oklart huruvida talibaner eller terrorister är krigsfångar eller bara idioter, det är en sak att respektera ett annat lands stridande krafter väl i fångläger. Talibanerna eller terroristerna tillhör mig veterligen inget land utan är bara ett pack förvirrade idioter utan gränser, som inte gjort sig förtjänta av den minsta respekt här i världen..

För övrigt tycker jag det är helt riktigt som TS säger, Röda Korset börjar gå på tok för långt.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-05-06 kl. 18:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in