2013-07-17, 20:29
Medlem
Hej,

Min dator (MacBook PRO frn 2011) har brjat lagga.

Det brjade i vintras med att batteriet slutade ladda (texten "laddar inte") str i hgra hrnet p datorn dr det brukar st hur mycket av batteriprocenten som finns kvar.

Fr ngra veckor sedan brjade datorn lagga som fan. Musen brjade rra sig segt och det fick inte ens att kolla p filmer via vlc.

Nu idag hat jag terstllt hela datorn till fabriksinstllningar med skivan fr snow leopard jag fick med nr jag kpte datorn men den r fortfarande seg.

Vad kan jag mer gra? Kan det vara grafikkortet som r slut? Fr inte kan det vl ha att gra med batteriet?

Ska jag uppdatera datorn till lion mountain eller kommer det gra datorn nnu mer seg?
Citera
2013-07-17, 21:08
Medlem
SirKnasens avatar
Vad sger AHT?
http://support.apple.com/kb/ht1509?viewlocale=sv_SE
Citera
2013-07-17, 23:14
Medlem
Installerade du bara om OSX eller formaterade du ocks?
Citera
2013-07-18, 00:50
Medlem
Jag skulle rekommendera att du skaffar Mountaion Lion, men uppgradera inte den nuvarande installationen. Kp det p Mac App Store, men lgg det p USB-minne (googla) istllet fr att installera det. Starta frn USB-minnet och vlj Skivverktyg, radera Macintosh HD drifrn. Sen installerar du ML p den nu tomma hrddisken. r datorn fortfarande seg rr det sig om hrdvarufel.
Citera
2013-07-18, 07:03
Medlem
Jag gick in via skivverktyg och raderade hrddisken och gjorde sedan ominstallationen.

Jag hller p nu och frsker gra en felskning med det gr inte snabbt...
Citera
2013-07-20, 11:35
Medlem
Jag har gjort AHT nu, det enda som r fel r batteriet.
Vad kan det d vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in