2013-07-18, 12:14
Medlem
Uncle Dukes avatar
Stör mig mest på hans attityd. Han är nästan fyrtio bast och beter sig som en överspänd 15-åring som tycker att det är ascoolt att ha rakad skalle, träningsjacka och säga "kuk" och "fitta" med entonig röst och ett "bistert" (egentligen uttråkat) ansiktsuttryck.
Och hans "politiska" "utspel" är lika "edgy" och "kontroversiella" som en lokaltidningskrönika om att Dawit Isaak måste friges.
2013-07-18, 12:18
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Han är lite rolig ibland, men för det mesta känns han som någon som kan verka "edgy" för alla PK-människor som aldrig skulle klara av en komiker som var anti-etablissemang på riktigt.

Om du är intresserad av komiker som tänjer gränserna på riktigt rekommenderar jag Frankie Boyle, George Carlin och Jimmie Carr.

Inte sätt Jimmy förut men han är faktiskt bra!
http://www.youtube.com/watch?v=e6g3RmfTD4s
2013-07-18, 12:20
Medlem
Han försöker vara rå och försöker vara anti pk i t.ex legalisera prostution. Men han är annars väldigt pk i allt han säger. Vänder kappan efter vinden.

Gillar inte media, positiv till cannabis för att många av hans lyssnare tycker så här. Men han är så vänster så det skriker om det. Väldigt opartisk och kommer med så dåliga argument så att hans skämt bara blir löjliga.

Ett exempel är när han skämtar om massinvandring. Blir bara pinsamt att kolla på när han tycker att det behövs invandring, för att Sverige har mycket skog och ledig plats.
2013-07-18, 12:21
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Det säger nog tyvärr mer om folket i det här landet än Magnus begåvning. Det är samma människor som läser Aftonbladet och tycker det är bra journalistik.

Fast inte bara, glöm inte de nedrökta haschtomtarna som jag som inte vet va den tidning är. Då jag valde att bojkotta massmedia, förutom metro - för den är gratis och skitdålig.

Jag gillar Betnér, han skriker och är bitter hela tiden, till skillnad från alla andra muntergökar.

Men nu förtiden är han relativt uttjatad, hade gärna sett/lyssnat på någon liknande komiker, finns det i sverige?
2013-07-18, 13:10
Medlem
Alla som säger att Betnér är så otroligt PK och inte det minsta kontroversiell, att bara medelsvensson kan tycka att han är det och så vidare, var går egentligen gränsen för vad som är kontoveriellt? Går den vid vad ni tycker är det eller vad majoriteten av svensken tycker?

Här på flashback kanske det inte är så kontroveriellt att skoja om att röka gräs, skjuta Runar eller säga att judar är gnälliga. Men jag tror att för majoriteten i Sverige så är ganska så kontroversiellt. Allt är relativt.

OnT: Betnér har väl blivit väldigt uttjatad. Men jag kan fortfarande kolla in det hade gjorde för några år sedan och tycka att det är kul.
2013-07-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
För att han är en skam för Sverige och i och med att han har rösträtt är han en bidragande faktor till Sveriges förfall. Av den anledningen skulle jag föredra att han avled, för landets bästa alltså, och det gör man ju fortare med en sjukdom som AIDS.

Klart nog?

Nej, du skriver ju fortfarande inte vad han gör för fel. Är det att han inte är rolig? Eller är det för att han snackar religion, politik och om sin egna dotter ibland? Jag är nästan bombsäker på att du tycker som du gör endast pga hans politiska läggning. Jag tror till och med att du hade älskat honom om han hade hejat på SD.
2013-07-18, 13:21
Medlem
hobzs avatar
Tyckte han var rolig förr, men nu när jag tittar på klipp med honom så framstår han bara som en bitter och jobbig jävel. Inget han säger är direkt nytt, och som många sagt så är han inte särskilt bra på att leverera. Annat är det med Cris Brown och Louis C.K, dom är ju riktigt jävla bög-sköna.
2013-07-18, 13:28
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IThinkALot
Nej, du skriver ju fortfarande inte vad han gör för fel. Är det att han inte är rolig? Eller är det för att han snackar religion, politik och om sin egna dotter ibland? Jag är nästan bombsäker på att du tycker som du gör endast pga hans politiska läggning. Jag tror till och med att du hade älskat honom om han hade hejat på SD.

Ja, det stämmer. Frågor på det?

Som tidigare nämnts i tråden. Han personifierar hela den skeva dubbelmoralen som finns bland folk i allmänhet i detta hjärntvättade land. Att pissa på troende kristna är jätteroligt men muslimer ska man bocka och buga för. Jag är inte kristen heller men dubbelmoralen och den bristande logiken stör mig så mycket att jag önskar livet ur honom och folk som han själv.

Pratar man om kristna svenskar eller kristna vita överhuvudtaget (amerikaner, européer) så är föraktet alltid där. Det är bakåtsträvande idioter med stenålderssyn och man frågar sig hur fan man kan tro på en gubbe som sitter i himlen haha vad roligt.
Men när det kommer till islam, ja då är religionsfriheten helt plötsligt det viktigaste vi har. Då ska vi värna om den och dessa jävla stenåldersvärderingar som islam innebär.

Hade han hejat på SD hade jag älskat honom, ja. Det pga att han då inte hade haft denna äckligt skeva inställning, utan han hade varit hyvens och klok i skallen. Finns ingen anledning att tycka illa om honom då.
2013-07-18, 15:19
Medlem
Fittigs avatar
Han är en opinionsbildare som trivialiserar problem som han inte är insatt i. Han gör narr av folk som är mer insatta och pålästa bara för att de inte delar hans åsikt. Ofta misstolkar han själv vad folk säger för att få dem att framstå som idioter.

Han är en clown och han kan vara rolig. Men det finns människor som tar honom på allvar, och därför borde han inte prata politik.

Som komiker tycker jag personligen att han är helt jävla värdelös, men jag är ganska sparsmakad.

Som människa tycker jag att han framstår som en lomhörd besserwisser.
2013-07-18, 15:28
Medlem
lugna ner digs avatar
Grejen med Magnus är att han säger saker som gör att vanliga människor tänker "fan vad sant, han har så jävla rätt, så känner jag också" och därför har han blivit så populär. Menar inte att han är dålig, bara väldigt överskattad.
Att han nästan bara snackar politik gör honom väldigt ointressant, det kommer liksom inget nytt och fräscht från honom. Men det tilltalar average Svensson i alla fall och det är ju där pengarna finns.
2013-07-18, 16:08
Medlem
knazbarnets avatar
Tyckte han var kul för ca 4 år sen men inte längre. Vet inte om det beror på att han kör exakt samma saker eller att jag har växt upp
2013-07-18, 16:18
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Tappade respekten för honom när han körde "i ditt ansikte" tror jag serien hette. Vågar kaxa mot alla förutom muslimerna, han tycker t o m mohammed verkar vara en skön snubbe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in