Hej! vet inte riktigt hur jag skall förklara det här men jag gör mitt bästa!
Vi fick behålla våra bärbara (HP 6530b Windows 7 64-bitars version) som vi nyttjade i gymnasiet när vi tog studenten förra året vilket ledde till att jag gav bort min dåvarande bärbara.
Den har fungerat prima tills nyligen då jag råkade ändra lite inställningar vilket ledde till att jag plötsligt inte kunde logga in på mitt användarkonto utan istället endast fick valet att logga in på ett Administratör konto som man aldrig tidigare kunnat nå, självklart med ett lösenord.
Datorn blev liggandes i 2 veckor innan jag fick tummen ur och "hackade" mig in med Hirens boot med ett USB minne och tog bort lösenordet.
När jag väl kommer in så är det ju så klart inte mina filer som ligger på Administratör kontot men de går att nå om jag går in på (D

och väljer mitt användare konto som ligger under Dator->(D

->användare->
Det jag vill är att kunna ändra på något sätt så att konton blir "aktiverat" så att man kan logga in på det igen.
Kontot är ju antagligen inget vanligt konto utan ett "special" konto som skolan gjorde som dom kunde restriktiva lite hur dem ville, men när vi ficka datorerna så la dom till så att även våra konton hade Administratör rättigheter men man kunde aldrig byta användare utan man kunde bara logga in på sitt konto.
Någon som har en aning om det här ?
Mvh uaph
(Ber om ursäkt om det är lite dåligt förklarat)