2013-07-17, 16:34
Medlem
Har tidigare ängnat mig åt att läsa på flashback men nu behöver jag svar. Som rubriken antyder så ska jag flytta till norge i januari och undrar hur jag ska bära mig åt med skatten. Jag vill självklart hitta det mest förmånliga upplägget.

Jag äger ett friköpt radhus i Sverige ska jag behålla det?.
Om jag väljer att behålla det fungerar det att ha en inneboende och samtidigt göra avdrag för dubbla boende kostander i den norska deklarationen?

Tacksam för svar och tips
Senast redigerad av Nynorsk 2013-07-17 kl. 16:39.
Citera
2013-07-17, 16:40
Medlem
raajtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynorsk
Har tidigare ängnat mig åt att läsa på flashback men nu behöver jag svar. Som rubriken antyder så ska jag flytta till norge i januari och undrar hur jag ska bära mig åt med skatten. Jag vill självklart hitta det mest förmånliga upplägget.

Jag äger ett friköpt radhus i Sverige ska jag behålla det?.
Om jag väljer att behålla det fungerar det att ha en innebonde och samtidigt göra avdrag för dubbla boende kostander i den norska deklarationen?

Tacksam för svar och tips

Vart i Norge ska du flytta? Om det är oslo så får du dra till skattøst och prata med dem. Om jag hade vart dig så hade jag hyrt ut ditt friköpta radhus för att få ut lite stålar för det. Men det går väll på svenska skatteregler då och inte norska? Så jag vet inte svaret på din sista fråga
Citera
2013-07-17, 16:54
Medlem
Flyttlasset går till Stavanger. Radhuset ska hyras ut eller säljas. Om det är fördelaktigt att vara skriven i Sverige så kan jag vara det samtidigt som jag hyr ut eftersom jag kommer hyra ut till en släkting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in