• 1
  • 2
2013-07-17, 10:28
Medlem
BigIvars avatar
Smaka och lukta på käket så vet ni om det är okej. Använd sinnena som evolutionen har gett er.
2013-07-17, 10:36
Medlem
silbersteins avatar
Tänk på hur mejeriprodukterna står i affären. Längst ut på hyllan lär det knappast vara 8 grader, utan snarare kanske runt den temperatur som var i ert kylskåp. Jag dumstrade under en längre tid mejeriprodukter mm som varit utanför kylkedjan många timmar, dessutom med redan utgånget, eller nära utgånget datum, och blev aldrig det minsta dålig av det.
2013-07-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Samma sak hände här för nåra vackor sen. Grape juicen smakade konstigt, så jag slängde alt utom ketchuppen och en burk med champignongs.

Känns ju jävligt onödigt med tanke på att juice går att ha framme ett par dygn utan att det händer något med den, (möjligtvis att den inte är lika god ljummen).

Tror inte det är någon större fara, skulle det ha varit något fel borde ju din sambo ha känt det på smaken på filen.
2013-07-17, 10:44
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Ja får hoppas det, annars blir kanske sambon dålig senare.

Jo, det är mest köttet jag är orolig för, korv och skinka har vi men inget annat som tur var. Lite tur i oturen kanske.

tror det varsta med detta ar elrakningen som kommer. du behover inte oroa dig for att bli sjuk.
2013-07-17, 11:13
Medlem
MisterToms avatar
Medicin och hälsa --> Matlagning och metoder
/Moderator
2013-07-17, 13:38
Medlem
Har med säkerhet glömt kylskåpet öppet på gavel ett 30 tal gånger och har då aldrig märkt någon skillnad på produkterna där inne efteråt.

Känns som det är lite väl nojighet att varorna inte är kylda, börjar vi prata om att kylskåpet stått helt öppet i låt säga mer än 24 timmar så kanske vi kan börja prata, men jag hade ätit av varorna ändå.

Hysterin att produkter som är kylvaror skulle fara illa av att stå framme känns lagom överdriven!
2013-07-18, 06:07
Medlem
Bdonks avatar
Lukta och smaka på varorna är det som gäller. Om allt verkar ok då är det med största sannolikhet helt ok. Din sambo hade ju smakat och du kanske har gjort det också. Inga konstiga reaktioner i efterhand?
2013-07-18, 09:23
Moderator
evilhoneys avatar
Vi har en klistrad samlingstråd för hållbarhetsfrågor, fortsätt där om du ej anser frågan besvarad.
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in