Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
McD och övriga burgarhak använder stekbord. Vill du gå bananas i din iver att få burgarna likadana hemma, köper du ett stekbord. Finns för ett par tusen och uppåt på restauranggrossisterna. Stekpanna är inte samma sak som stekbord.
Ja, stekbord är inte samma sak som en stekpanna.
Men de samlade resterna efter multipla stekningar av burgare, det är samma sak oavsett plattform.
Vilket också var precis vad jag skrev, som du sen i din tur återgav precis som jag beskrev - så varför kände du ett så starkt behov av att få lov att skriva det en gång till?
Dessutom tror jag att du glömt bort att det inte går att kopiera McDs fulburgare.
Det är svårt eftersom deras plattor är gjorda av fettsmet. Som sen fryses till plattor i formar och skickas iväg från centralköket.
Inget man vill försöka kopiera i sitt eget kök faktiskt.
Tänk dig tex att först göra flytande mos, sörja av det dallrande fettet från slaktdjuret, och sen blanda med samma mos, sörja av icke önskvärda "styckdetaljer".
När du gör köttfärs, så gör du färs.
Men hade du någonsin klarat av att göra flytande sörja, helt flytande (som soppa typ) av slaktdjurets allra äckligaste delar?
Hur hade det känts i magen att tex hälla upp den "såsen" från tex en karaff/saftbringare - helt flytande på stekpannan.
Så flytande att du var tvungen att hälla det i en pepparkaksform tex ...