2013-07-16, 01:10
Medlem
Abow123s avatar
När man betalar med kort på krogen så dras ju pengarna ett antal dagar efter. Ibland kan det ta uppemot veckor innan dom drar skiten... Varför ska dom bråka på detta sätt? I affären så dras det ju direkt, så varför inte ha samma system som dom?
Citera
2013-07-16, 01:12
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Har du testat flera olika ställen där det är så? Krogarna jag brukar besöka är det inte så på iallafall.
Citera
2013-07-16, 01:21
Medlem
hockexxs avatar
De har inte direktkontakt med banken, då dröjer det vanligtvis runt 3 dagar.
Citera
2013-07-16, 01:22
Medlem
Abow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleFjongberg
Har du testat flera olika ställen där det är så? Krogarna jag brukar besöka är det inte så på iallafall.
Jaao, det är väldigt få krogar i Stockholm som jag har varit på, som drar direkt!
Citera
2013-07-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
De har inte direktkontakt med banken, då dröjer det vanligtvis runt 3 dagar.

Det kan delvis bero på att det måste hända en bankdag, dvs veckodag. Eftersom bankens skuld till dig måste flyttas över genom RIX-systemet så kan det ta en viss tid. Dessutom har de rätt att dra pengarna upp till sex månader senare, så du kan vara glad att det går så pass snabbt som 1-3 dagar. :-)

Sen är det så att kortautomaten bara kontaktar banken och frågar efter saldo. Därefter ska den reservera köpet. Men reservationen måste även bekräftas av företaget(i detta fall, krogen) själva, det vill säga de måste göra ett aktivt "okejande" för att köpet ska gå igenom. Det händer inom 5 bankdagar.
Senast redigerad av Woozah 2013-07-16 kl. 08:51.
Citera
2013-07-18, 02:54
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
De kanske inte går igenom betalningarna direkt? De kan ju t.ex. kolla om man gett dricks med kortet?

Vet själv att jag gick på ett ställe i Stockholm och betalade med kort. Det ölen kostade drogs direkt eller dagen efter, men några dagar senare drogs även det jag hade skrivit på kvittot att jag skulle ge i dricks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in