2013-07-16, 11:38
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Jag skrev en trolltråd om att jag hade våldtagit en gång. Jag skrev det så att det inte såg ut som att jag ville provocera (Misstaget många troll gör är att skriva typ "Jag våldtog henne så jävla hårt i röven att hon grinade och sen saggade jag henne i ansiktet så hon blev blind!! ")
Jag förklarade hur det hände snabbt och la fokus på hur jag mår dåligt över att jag vill våldta och frågade om vilken hjälp jag kan få, osv.

Ett mycket bra exempel på en dålig trolltråd. Vad för glädje skänker en tråd om en påstådd våldtäkt? Nej, sådana trolltrådar är precis vad man önskar slippa.
Citera
2013-07-16, 13:55
Medlem
AutofyllarNs avatar
https://www.flashback.org/t1159881

Han fick Flashback att sitta uppe hela
kvällen för att kolla på en dörr.
Citera
2013-07-16, 14:10
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Vad har detta med troll att göra?
Ingenting tror jag, men han tycker att folk är dumma. De söker råd som lyder: "Hur gör jag detta"
Dessa typer av frågor har redan besvarats. Lättare och snabbare att googla. Om man ej hittar svar på svenska är det ju bara att söka på engelska.
Citera
2013-07-16, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Ett mycket bra exempel på en dålig trolltråd. Vad för glädje skänker en tråd om en påstådd våldtäkt? Nej, sådana trolltrådar är precis vad man önskar slippa.
Trolltrådar ska provocera.
Citera
2013-07-16, 14:40
Medlem
Herrtrosas avatar
Kolla på Uno.i.Rederiet. Värdelöst troll på alla dess sätt och vis (även om jag garvade lite smått åt hans dikt, Ur röven i kamraten, eller vad den hette).

Sedan tar du dig en titt på användaren Natur-och-myror. Vad skiljer dessa två troll åt? Jo, den senare använder sig av humor och finess. Mer lyckat och framgångsrikt recept, om du frågar mig.
Citera
2013-07-16, 15:01
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Trolltrådar ska provocera.

Varför det?
Citera
2013-07-16, 15:30
Bannlyst
Citat:
Varför det?
För att det är vad troll brukar göra. https://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
Citera
2013-07-16, 15:42
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
För att det är vad troll brukar göra. https://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Ett troll ja, enligt Wikipedia. Men frågan handlade om hur man gör en bra trolltråd på Flashback. Det är inte alls samma sak. Ett troll är en person som uttrycker provocerande åsikter i syfte att uppröra. En trolltråd behöver inte ha det syftet.
En trolltråd jag gjorde blev ganska rejält uppmärksammad då det begav sig (få på Flashback som inte känner till den) och den blev även omnämnd på Expressen TV.
Senast redigerad av m00nst0ne 2013-07-16 kl. 15:45.
Citera
2013-07-16, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ett troll ja, enligt Wikipedia. Men frågan handlade om hur man gör en bra trolltråd på Flashback. Det är inte alls samma sak. Ett troll är en person som uttrycker provocerande åsikter i syfte att uppröra. En trolltråd behöver inte ha det syftet.
En trolltråd jag gjorde blev ganska rejält uppmärksammad då det begav sig (få på Flashback som inte känner till den) och den blev även omnämnd på Expressen TV.
En trolltråd är ju en tråd skapad av ett troll. Eftersom troll är ute efter att provocera så är inte en provocerande trolltråd "dålig"
Citera
2013-07-16, 15:57
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:

Känner inte till den, har du länk?
Citera
2013-07-16, 16:02
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
En trolltråd är ju en tråd skapad av ett troll. Eftersom troll är ute efter att provocera så är inte en provocerande trolltråd "dålig"

Begreppet "trolltråd" kanske inte är det mest korrekta om man ser till definitionen enligt Wikipedia. Du använder dig av någon slags teknisk definition av vad som är en bra/dålig trolltråd. Säg mig bara, hur framgångsrik blev din tråd om den påstådda våldtäkten? Legendarisk? Sparad i arkiven på Flashback?
Citera
2013-07-16, 16:04
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
[/b]
Känner inte till den, har du länk?

Jag gjorde den under mitt förra användarnamn här på Flashback.

Jag kan säga så här, man kollar nog både en och två gånger om det finns fjärsingar i vattnet innan man tar sig sitt första sommardopp i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in