2013-07-16, 00:42
Medlem
Du ska alltid börja seriöst så att folk börjar skriva i din tråd och inte direkt avfärdar den som troll.
Citera
2013-07-16, 00:52
Bannlyst
En bra trolltråd innehåller ämnen och inlägg från trollaren som väcker starka känslor, spelar egentligen ingen roll om det är hat kärlek eller glädjekänslor.

Bajsa på en igelkott är inget bra Trollmaterial, att ha svåra analproblem där man provat det mesta för att bli av med det blir roligare, såsom att man fört in en C-vitaminbrustablett och där med fått stora problem med svullen mage och att man försökt skölja anus med en såndär revaxör-pump osv osv ...

Oft: Snackade med en igelkott igår, han blev glad när jag skrämde bort dom 2 dumma katterna som var efter honom.
Citera
2013-07-16, 01:16
Bannlyst
Jag tycker man ska utgå från verkliga samhällsproblem; vanliga fördomar; personliga problem och/eller glädjeämnen - men skruva det på ett lite absurt sätt - alltså skapa absurda frågeställningar kring diverse företeelser i livet/samhället.

Och så ska man låtsas att man verkligen tror på de idiotiska frågor/idéer man trollat ihop. Man måste nog balansera mellan verklighet/sanning och fantasi/lögn - att enbart ljuga och larva sig blir oftast inte bra.
Senast redigerad av HoestensHaerskare. 2013-07-16 kl. 01:35.
Citera
2013-07-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FucKing
såsom att man fört in en C-vitaminbrustablett
Jag mindes plötsligt denna pärla:

https://www.flashback.org/t2126335
Citera
2013-07-16, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag mindes plötsligt denna pärla:

https://www.flashback.org/t2126335

Ha ha det kunde man ge sig fan på att någon trollat om
Citera
2013-07-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FucKing
Ha ha det kunde man ge sig fan på att någon trollat om
Något man kan vara säker på om precis allt är att det har trollats om det på Flashback och att japanerna eller tyskarna har gjort porr av det.
Citera
2013-07-16, 02:09
Medlem
Popc0rns avatar
Tänkte du trolla på flashback? då har du kommit rätt då 70% är troll skräp... de flesta svar folk söker kan man lätt googla...
Citera
2013-07-16, 02:15
Medlem
Exempel på några trolltrådsämnen på rak arm:

•Jag gillar att ta den där bak men är FEMINIST - ska jag mörka?
•Är det Snowden jag såg i handfängsel och ögonbindel på flygplatsen??
•Stal en bil och råkade få med en dement farmor.. Hjälp!!

Många ämnen kan man spinna vidare på och utveckla.
Citera
2013-07-16, 02:24
Medlem
Gasentusiasts avatar
De "bästa" trolltrådarna är de där diverse idioter inte fattar att det är en trolltråd och man bläddrar ner en bra bit innan första "men troll hallå" kommer. De "sämsta" trolltrådarna är de man verkligen ville skulle vara sanna (eller trodde på för den delen) men visade sej vara troll

annars gillar jag renodlade trollkonton där man får en tydlig bild eller känsla av trollkaraktären
Citera
2013-07-16, 02:53
Medlem
Mr0ll3s avatar
1. Dålig dramatik i rubriken.
2. Skriver något korkat. Antingen beskriver du något sjukt som har hänt, eller så frågar du någon konstig fråga. (Går även att göra bådadera).
Kolla in Uno.i.rederiet. för att få lite inspiration.
Citera
2013-07-16, 03:31
Bannlyst
Jag skrev en trolltråd om att jag hade våldtagit en gång. Jag skrev det så att det inte såg ut som att jag ville provocera (Misstaget många troll gör är att skriva typ "Jag våldtog henne så jävla hårt i röven att hon grinade och sen saggade jag henne i ansiktet så hon blev blind!! ")
Jag förklarade hur det hände snabbt och la fokus på hur jag mår dåligt över att jag vill våldta och frågade om vilken hjälp jag kan få, osv.
Senast redigerad av Agor 2013-07-16 kl. 03:34.
Citera
2013-07-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Tänkte du trolla på flashback? då har du kommit rätt då 70% är troll skräp... de flesta svar folk söker kan man lätt googla...
Vad har detta med troll att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in