2013-07-15, 03:14
Medlem
UnderbaraNorrlands avatar
Hej Flashback

Visste inte vart jag skulle placera detta. Men jag undrar en sak, som kan vara paranormalt eller rena motsatsen samtidigt. När jag kommer till nya ställen (hus eller lägenheter), till exempel går in i ett rum så blir det, ibland, som att det knastrar till för ögonen och känner mig yr någon enstaka sekund. Speciellt när jag öppnar dörrar och dylikt. Lite svårt att förklara, det känns helt enkelt jävligt skumt bara.

Detta händer inte i alla gånger, utan främst i gamla hus alt. där jag känner mig iakttagen.

Någon som har en förklaring till detta? En person, som påstod sig vara en spåtant, kom fram från ingenstans på en midsommarfest i Dalarna i somras och sade att jag var mottaglig för andar - så därför lägger jag detta i paranormala fenomen utifall de skulle vara något sådant.
Citera
2013-07-15, 03:35
Medlem
MaryBoleyns avatar
Ja det kanske är energier du känner av. Eller kanske någon luftändring eller vad man ska säga. En gång öppnade jag en dörr hårt och snabbt och det blev som ett tryck mot ansiktet..heh. Fast händer ju inte ofta. Men jag skulle gissa på att det är någon energi kanske!
Citera
2013-07-15, 03:41
Medlem
fumdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderbaraNorrland
Hej Flashback

Visste inte vart jag skulle placera detta. Men jag undrar en sak, som kan vara paranormalt eller rena motsatsen samtidigt. När jag kommer till nya ställen (hus eller lägenheter), till exempel går in i ett rum så blir det, ibland, som att det knastrar till för ögonen och känner mig yr någon enstaka sekund. Speciellt när jag öppnar dörrar och dylikt. Lite svårt att förklara, det känns helt enkelt jävligt skumt bara.

Detta händer inte i alla gånger, utan främst i gamla hus alt. där jag känner mig iakttagen.

Någon som har en förklaring till detta? En person, som påstod sig vara en spåtant, kom fram från ingenstans på en midsommarfest i Dalarna i somras och sade att jag var mottaglig för andar - så därför lägger jag detta i paranormala fenomen utifall de skulle vara något sådant.

När du säger att det knastrar till, menar du då att du ser ljus som blixtrar till? Förklara lite närmare hur du upplever det kan röra sig om orber!
Citera
2013-07-15, 05:49
Medlem
Juggernawts avatar
Tryckförändringar när du öppnar/stänger dörrar - påverkar vitriolen i ögonen och framkallar visuella fenomen. Helt normalt och inget att oroa sig för. Om det sker ofta kan du behöva gå till en ögonläkare och kolla trycket i ögonen - finns droppar som hjälper.
Citera
2013-07-15, 07:48
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Hej Flashback

Är ingen expert på sånna här grejer men jag tycker att du ska hänga kvar här ett tag och lurka runt för att se om du finner något. Alternativt skulle väll du kanske kunna få tag i spåtanten igen och prata med henne

Citat:
Ursprungligen postat av Secreto10
Tror du har blivit bög.. shit happens..
Åh herregud, fyfan jag dör!
Citera
2013-07-15, 09:56
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Trodde Flashback var något vettigt med kunnigt folk? Hade visst fel...

Du frågar efter kunnig folk i paranormala avdelningar när symptomen du har lika gärna hade kunnat komma från en tumör i huvudet...

Ärligt talat om det här en stämmer det minsta så är det inte spågummor utan läkare du ska söka dig till. Hjärnan kan projicera vad fan som helst och speciellt efter skador så om du verkligen har detta så går du på direkt till läkare, beskriver vad som händer.
Citera
2013-07-15, 11:29
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Om jag var TS så skulle jag boka tid för ett läkarbesök så fort som möjligt. Att bli yr i huvudet vid vissa tillfällen är något som man inte ska leka med. Det du upplever tror jag inte är något paranormalt
Citera
2013-07-15, 13:20
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBoleyn
Ja det kanske är energier du känner av. Eller kanske någon luftändring eller vad man ska säga. En gång öppnade jag en dörr hårt och snabbt och det blev som ett tryck mot ansiktet..heh. Fast händer ju inte ofta. Men jag skulle gissa på att det är någon energi kanske!

De flesta kunniga tröttnar på det ovan när det aldrig slutar och detta forum modereras något.... löst.
Citera
2013-07-15, 20:04
Medlem
Jag räknas väl som sakkunnig då som TS efterlyser. Själv får jag inte sånt när jag kliver in i spökhus, men kan se en dimma eller blixtrar i luften, som även icke synska också ser. Men inte att det knastrar, tror du inte det är blixtarna du hör då? För knaster är ju ett ljud.
Citera
2013-07-15, 21:09
Bannlyst
Knastrandet kommer från ektoplasmiska försåtsmineringar som har lagts ut av reptiloider. Jag har ingen aning vad syftet med dessa är dock.
Citera
2013-07-16, 01:04
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
In vino veritas..
Jag hatar också nätet men ibland är det riktigt underhållande.
Citera
2013-07-16, 13:13
Medlem
litenbondes avatar
Så länge ingen av er har läkerlegitimation så är ni verkligen inte sakkunniga! Har man sådana här sympton så går man direkt till en läkare för att bekräfta att det inte är någon form av knuta/bula/tumör/etc som trycker på fel del inuti ditt kranie. Inse att sådana här saker kan innebära väldigt allvarliga sjukdomstillstånd och då leder man inte bort någon från att undersöka sig.

Visar det sig inte vara något medicinskt så kan man på eget ansvar efteråt undersöka själv inom detta spektra om man nu är intresserad av det paranormala men verkligen inte innan.

Skäms för helvete!
Senast redigerad av litenbonde 2013-07-16 kl. 13:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in