2013-09-29, 18:44
Medlem
RobinNilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Är det liberalt att vilja in i NATO?

Jag tycker man kan argumentera för att det förbättrar statens förmåga att skydda sina medborgare (och i vissa fall, individuella fri- och rättigheter i andra länder). Jag ser i alla fall inte motsättningen.
Senast redigerad av RobinNilsen 2013-09-29 kl. 18:49.
Citera
2013-09-29, 18:52
Medlem
buttnutters avatar
Sverige är redan med i NATO, förutom i officiell mening. Anledningen att Anders Fogh Rasmussen säger att ett militärt stöd inte kan garanteras om Sverige invaderas är naturligtvis inget annat än ett sätt att få oss att bli officiella medlemmar.

Jag är för ett fullt medlemskap. Alternativt en ordentlig satsning på försvaret vilket ollonhuvudet inte tycker är viktigt.
Citera
2013-09-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Jag tycker man kan argumentera för att det förbättrar statens förmåga att skydda sina medborgare (och i vissa fall, individuella fri- och rättigheter i andra länder). Jag ser i alla fall inte motsättningen.
Anfallskrig och statsterrorism är det NATO pysslar med, och är det inte officiellt NATO så agerar knähundarna på egen hand. Vad Sverige har att göra i ryggdunkarklubbar och där fri- och rättigheter knappast står på någon agenda är fortfarande oklart.

En intressant fråga: är det liberalt att vilja lägga ner värnplikt och skära sönder en försvarsmakt?
Citera
2013-09-30, 20:58
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Vilket riksdagsparti tycker du att en liberal bör rösta på då?

SD såklart, det är nya FP
Citera
2013-10-02, 21:12
Medlem
LFEs avatar
Det finns ingen anledning alls. Vägen till Sverige går genom Finland och Finland är en Natomedlem. Det är bättre att fostra det lilla vi har kvar av våran unika neutralitetsposition och diplomatiska anseende.
Citera
2013-10-03, 10:53
Medlem
Tjennstroums avatar
Jag är för ett medlemskap. Världsfred är bara en patetisk önskedröm så länge det finns diktaturer. Frihet måste försvaras.
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Det finns ingen anledning alls. Vägen till Sverige går genom Finland och Finland är en Natomedlem. Det är bättre att fostra det lilla vi har kvar av våran unika neutralitetsposition och diplomatiska anseende.
Finland är inte med i NATO.
Citera
2013-10-03, 11:57
Medlem
LFEs avatar
Du har rätt. Det visste jag ju.

Aja vi är med i Lisabonfördraget så det räcker kanske då.
Citera
2013-10-03, 18:04
Medlem
Omtanksams avatar
Nej.
Men vi ska tillbaka till 1985 års nivå samt införa allmän värnplikt igen.
Det skall kosta både liv och lem att invadera Sverige.
Det räcker liksom inte med att starta en grupp på facebook som är emot en invasion när ryssen knackar på.
Citera
2013-10-03, 18:17
Medlem
durruttis avatar
Nato är bara ett verktyg för dollarimperialism men det förvånar mig inte att en massa lämmlar förespråkar natomedlemskap som de duktiga idioter de är.

Med tanke på att både usa och dollarn är på väg ner i toaletten så är det nog den dummaste jävla sak man kan göra.
Citera
2013-10-03, 19:09
Medlem
durruttis avatar
Sen är ju NSA övervakning, petrodollarkrig, gunatanomo bay tortyr, krigsbrott och massmord på civila med droner så jääävla liberalt och frihetligt.
Citera
2013-10-04, 06:11
Medlem
Nej.
Citera
2013-10-06, 20:01
Medlem
Kalla mig vad ni vill, men jag tycker att vi borde hålla oss utanför Nato och byggs kärnvapen då att vi kan ha kvar våran beväpnade neutralitet. Även om det går att invadera Sverige så ska man fan vara beredd på att få några städer förintade. Vi har allt som krävs för att bygga, och kunskapen lär vi också ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in