2013-07-16, 12:37
Medlem
turkosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag kollade lite på Geni och den äldsta jag hittade var Willem Tuks.

Willem Tuks
Född: uppskattas till mellan 1773 och 1833
Tsooru Estland
Närstående: Husband of Mai Tuks
Father of Ann Pavel

Haha, Estland. Trist...
Citera
2013-07-16, 16:32
Medlem
Hyddan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkosamannen
Statistiken känns på något sätt inte pålitlig alls... Det står att det är 13 personer med efternamnet Tuks. Men klickar jag på släktträd under fliken "500 000 nånting"-uppgifter så finns det flera sidor med personer som ska ha det efternamnet. Folk från Nederländerna osv, samt massa artiklar där "Tuks" förekommit.

Jag frågade ett gäng letter på ett internationellt forum jag skriver på ibland om "Tuks" är ett "name of latvian origin" svaret jag fick var: "It might be. Certainly sounds like it would be."

Men behöver ju inte stämma för det.
Citera
2013-07-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Jag frågade ett gäng letter på ett internationellt forum jag skriver på ibland om "Tuks" är ett "name of latvian origin" svaret jag fick var: "It might be. Certainly sounds like it would be."

Tycker också det låter lettiskt.
Citera
2013-07-16, 20:59
Medlem
turkosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92

Man kommer alltså potentiellt från ett instabilt, illa omtalat viderland fullt av importer, eskorter och svartarbetande hantverkare. Stelt!
Citera
2013-07-16, 21:13
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkosamannen
Man kommer alltså potentiellt från ett instabilt, illa omtalat viderland fullt av importer, eskorter och svartarbetande hantverkare. Stelt!

Du visste ju redan att gubben var från Estland. Vad är problemet? Själv anser jag att Estland är bland de bättre östländerna. Lettland är också ok. Båda är icke-katolska och starkt sekulariserade. Dessvärre lider båda av att ha stora ryska minoriteter inom sina gränser. Ser du en slusk i estniskreggad bil, kolla först att det inte är en ryss.
Citera
2013-07-16, 21:16
Medlem
turkosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Du visste ju redan att gubben var från Estland. Vad är problemet? Själv anser jag att Estland är bland de bättre östländerna. Lettland är också ok. Båda är icke-katolska och starkt sekulariserade. Dessvärre lider båda av att ha stora ryska minoriteter inom sina gränser. Ser du en slusk i estniskreggad bil, kolla först att det inte är en ryss.

Jo visst. Men jag trodde att de kanske utvandrat från något annat land och bosatt sig i Estland under andra världskriget eller något. Men även Estland är enligt min (ytliga iofs) åsikt ett land jag helst inte skryter om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in