Citat:
Ursprungligen postat av
Ogden
Nu så!
Jag har köpt mig en liten mintgrön sak från Beyond Retro.
Bild!
Samma vita skärp som tidigare.
Man kan även ha en kort, ljusrosa kofta till. (från Vila)
Såhär!
Sedan såg Ogden att ni snackade ytterkläder. Tillåt mig att presentera min födelsedagspresent:
En trenchcoat från Esprit!
Shoot!
Ska börja med att säga att det är en oerhört snygg & chic trenchcoat du har. Jag hoppas att du har några högklackade stövlar att använda till denna. Det skulle nämligen bli makalöst snyggt. Det blir liksom en sån riktig "dam" som man vill hålla upp dörren för & dylikt. Alltså dam i bemärkelsen "fin dam", inte "gammal".
Klänningen är mycket snygg med skärpet till. Som jag sagt tidigare så höjer skärpet en sådan klänning rejält. Eftersom den inte är figurnära så behövs skärpet för att skapa figuren. Resultatet är att det blir sött & kvinnligt.
Bra att du postat den här sortens outfits så att vi fått med den stilen som är mycket chic & elegant. Jag var lite insnöad på det här tajta, strikta med skjorta, kavaj & jeans samt det sexiga med läder när jag startade tråden med exempelbilder. Vi kan konstatera att för tjejer som av olika anledningar inte vill använda läder & upplever kavaj/skjorta/jeans som för strikt, så är helt klart den här vintage-stilen absolut det ultimata. Gärna med inslag av 50-tal eller burlesk stil.
Jag vill ändå vidhålla att jag gärna sett en kavaj eller skinnjacka till. Tar visserligen bort lite av "det söta" men ger elegans & sexighet. En scarf till hade varit fint då det skulle förstärkt vintage-känslan.
Outfiten med kofta tycker jag inte blir lyckad. Skärpet saknas vilket helt tar bort den där sexiga udden. Det är absolut inte fult. Men heller inget särskilt.
Om jag ska försöka förklara det riktigt pedagogiskt så säger jag såhär, att det är en myt att killar bara är intresserade av nakna tjejer. Dom som säger att de bara vill se tjejer nakna vet inte vad dom talar om & de har aldrig tänkt efter vilka faktorer som gör tjejer snygga. Om en outfit dock saknar det där som tillför elegans & sexighet så kan man ju dock likaväl dra till stranden istället för att kolla in tjejer i bikini.
Alltså, det som gör att många tjejer på nattklubben är snyggare än bikini-tjejerna på stranden är ju för att de har plagg som skänker dem elegans & sexighet. Utan skärpet så tycker jag att din outfit saknar det där, om du förstår vad jag menar.
Sedan ska det sägas att jag kanske är mer besatt av skärp & klackar än många andra. Det är dock grejer som ger en rejäl dos sexighet till en tjejs outfit.