2013-08-28, 22:32
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Under det kallare halvåret skulle jag påstå att det är just jackan som många tjejer misslyckas med i outfiten. Ofta har dom lagt mycket energi på utseendet i form av smink, snygga jeans, snygga stövlar etc men går runt i någon skitful röd eller blå vinterjacka. Okej, nu förstår jag att det kan vara kallt såklart, men i den här tråden bryr vi oss bara om yta & skiter i praktiska grejer.

Många tjejer verkar också ha en förkärlek till väldigt rosa och sportiga jackor, som passar bättre i joggingspåret. Konstigt när det finns så många bättre plagg att ha.
En skinnkappa för damer känns ju mycket mer "normalt" än en för herrar tycker jag exempelvis, då det lätt blir lite gothar-varning.

Typ http://dsv72jclfpnu0.cloudfront.net/images/photos/53358/53358_16716-leather-coat-womens_large.jpg?1302109332 (även om denna kanske inte var den snyggaste) ser ju inte så konstigt ut.
Citera
2013-08-28, 23:00
Medlem
Stivalis avatar
Mycket bra exempel där, Virek. Då har vi alltså ett klockrent exempel på att kappor & trenchcoats kan vara riktigt jävla superchict & hypersexigt, samt att en skinnjacka verkligen inte är någon garanti för att man blir chict snygg.

Jag hoppas moderatorn inte raderar dom här exemplen då de illustrerar hela min poäng på ett klockrent sätt. Kan vara bra för trådens fortsatta utveckling att låta dessa bilder ligga kvar för att påvisa trådens inriktning.

Det är alltså bild nr 2 som visar lite av hela syftet med att ha en särskild tråd för snygga damkläder.

LÅT STÅ! Exempelbilder på Icke-chict & Super-chict.

Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Ja ditt exempel var det verkligen inget fel på, jag menar mer såhär http://kenzas.se/images/2010/album-213_71012727.jpg

Citat:
En skinnkappa för damer känns ju mycket mer "normalt" än en för herrar tycker jag exempelvis, då det lätt blir lite gothar-varning.

Typ http://dsv72jclfpnu0.cloudfront.net/images/photos/53358/53358_16716-leather-coat-womens_large.jpg?1302109332 (även om denna kanske inte var den snyggaste) ser ju inte så konstigt ut.

För övrigt har det gått otroligt bra för den här tråden vad gäller postade bilder. Vi har ju fått in massor med fantastiska bidrag vilket är glädjande. Det råder nog snarare brist på folk som går in & kommenterar. Lite halvkonstigt då man tycker att snygga tjejer borde vara intressant.
Citera
2013-08-28, 23:09
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eruserri
Det är ju onekligen svårt att följa upp efter förra inlägget, men jag gör ett försök.

Dagens outfit blev: http://img29.imageshack.us/img29/4719/yq2y.jpg

Byxor från någon liten butik i London
Skjorta från HM
Klockan (som man knappt ser insåg jag nu) från Calvin Klein
Ring från HM
Halsband HM
Skärp från ASOS
Skor från Nilson tror jag, kan ha fel

Det blev alltså dagens outfit, och den var ta mig tusan alldeles för varm för mitt eget bästa eftersom vädret var fantastiskt idag!

Snyggt! Det röda nagellacket framhävs verkligen!
Senast redigerad av djunash 2013-08-28 kl. 23:13.
Citera
2013-08-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Alt var fint utom byxorna. För tighta och korviga, ser nästan ut som ridbyxor eller långkalsonger. Tror du skulle vara fin i ett par kostymbyxor eller riktigt mörka, raka jeans.

Tack så mycket för konstruktiv kritik! Jag kan absolut förstå hur du tänker, men jag är ändå ganska nöjd med dessa byxor. Jag har dock naturligtvis även kostymbyxor, så jag får slänga upp en bild någon dag när jag har dessa på mig!
Citera
2013-08-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
Snyggt! Det röda nagellacket framhävs verkligen!

Tack så hjärtligt! Det framgår inte av bilden, men nagellacket är faktiskt mörkt ceriserosa

Men naglarna blir snart röda dock, för att matcha en outfit jag kommer att ha för kick-off på fredag
Citera
2013-08-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Mycket bra exempel där, Virek. Då har vi alltså ett klockrent exempel på att kappor & trenchcoats kan vara riktigt jävla superchict & hypersexigt, samt att en skinnjacka verkligen inte är någon garanti för att man blir chict snygg.

Jag hoppas moderatorn inte raderar dom här exemplen då de illustrerar hela min poäng på ett klockrent sätt. Kan vara bra för trådens fortsatta utveckling att låta dessa bilder ligga kvar för att påvisa trådens inriktning.

Det är alltså bild nr 2 som visar lite av hela syftet med att ha en särskild tråd för snygga damkläder.

LÅT STÅ! Exempelbilder på Icke-chict & Super-chict.

För övrigt har det gått otroligt bra för den här tråden vad gäller postade bilder. Vi har ju fått in massor med fantastiska bidrag vilket är glädjande. Det råder nog snarare brist på folk som går in & kommenterar. Lite halvkonstigt då man tycker att snygga tjejer borde vara intressant.

Bra exempel! Jag håller i och för sig med om att skinnjackor har en hög lägstanivå, men det känns som om kreti och pleti missbrukar plagget på helt fel sätt.

Trenchcoats kan ju vara minst lika snyggt som skinnjackor om det är i en snygg modell och matchas på rätt sätt. Detsamma gäller ju dock faktiskt även andra plagg.

Jag tycker dock själv att det är otroligt svårt med ytterplagg när det blir kallare, det tenderar ofta att bli för "tungt" på grund av kylan.

Hoppas på fler bidrag nu bara, vill gärna ha inspiration!
Citera
2013-09-01, 18:42
Medlem
Ogdens avatar
Nu så!

Jag har köpt mig en liten mintgrön sak från Beyond Retro.
Bild!
Samma vita skärp som tidigare.

Man kan även ha en kort, ljusrosa kofta till. (från Vila)
Såhär!

Sedan såg Ogden att ni snackade ytterkläder. Tillåt mig att presentera min födelsedagspresent:
En trenchcoat från Esprit!

Shoot!
Citera
2013-09-01, 18:51
Medlem
Vireks avatar
Ljusrosa och mintgrön matchar varandra väldigt bra, stiligt! Gillar även materialet på koftan som inte är så typiskt "varm ullkofta"-material.
Citera
2013-09-01, 20:05
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ljusrosa och mintgrön matchar varandra väldigt bra, stiligt! Gillar även materialet på koftan som inte är så typiskt "varm ullkofta"-material.
Tack så mycket! Ja, den är lite lätt. Inget att lita på en iskall vinterdag, men nu såhär års är den bra.
Citera
2013-09-01, 21:07
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Nu så!

Jag har köpt mig en liten mintgrön sak från Beyond Retro.
Bild!
Samma vita skärp som tidigare.

Man kan även ha en kort, ljusrosa kofta till. (från Vila)
Såhär!

Sedan såg Ogden att ni snackade ytterkläder. Tillåt mig att presentera min födelsedagspresent:
En trenchcoat från Esprit!

Shoot!

Ska börja med att säga att det är en oerhört snygg & chic trenchcoat du har. Jag hoppas att du har några högklackade stövlar att använda till denna. Det skulle nämligen bli makalöst snyggt. Det blir liksom en sån riktig "dam" som man vill hålla upp dörren för & dylikt. Alltså dam i bemärkelsen "fin dam", inte "gammal".

Klänningen är mycket snygg med skärpet till. Som jag sagt tidigare så höjer skärpet en sådan klänning rejält. Eftersom den inte är figurnära så behövs skärpet för att skapa figuren. Resultatet är att det blir sött & kvinnligt.

Bra att du postat den här sortens outfits så att vi fått med den stilen som är mycket chic & elegant. Jag var lite insnöad på det här tajta, strikta med skjorta, kavaj & jeans samt det sexiga med läder när jag startade tråden med exempelbilder. Vi kan konstatera att för tjejer som av olika anledningar inte vill använda läder & upplever kavaj/skjorta/jeans som för strikt, så är helt klart den här vintage-stilen absolut det ultimata. Gärna med inslag av 50-tal eller burlesk stil.

Jag vill ändå vidhålla att jag gärna sett en kavaj eller skinnjacka till. Tar visserligen bort lite av "det söta" men ger elegans & sexighet. En scarf till hade varit fint då det skulle förstärkt vintage-känslan.

Outfiten med kofta tycker jag inte blir lyckad. Skärpet saknas vilket helt tar bort den där sexiga udden. Det är absolut inte fult. Men heller inget särskilt.

Om jag ska försöka förklara det riktigt pedagogiskt så säger jag såhär, att det är en myt att killar bara är intresserade av nakna tjejer. Dom som säger att de bara vill se tjejer nakna vet inte vad dom talar om & de har aldrig tänkt efter vilka faktorer som gör tjejer snygga. Om en outfit dock saknar det där som tillför elegans & sexighet så kan man ju dock likaväl dra till stranden istället för att kolla in tjejer i bikini.

Alltså, det som gör att många tjejer på nattklubben är snyggare än bikini-tjejerna på stranden är ju för att de har plagg som skänker dem elegans & sexighet. Utan skärpet så tycker jag att din outfit saknar det där, om du förstår vad jag menar.

Sedan ska det sägas att jag kanske är mer besatt av skärp & klackar än många andra. Det är dock grejer som ger en rejäl dos sexighet till en tjejs outfit.
Citera
2013-09-01, 22:47
Medlem
Ogdens avatar
Tack så mycket. Jag gillar den skarpt, kommer tålas att användas många höstar och vårar. Har ett par vadhöga mockastövlar som säkerligen kommer användas när det blir lite mer ruskigt ute.

Jag brukar ha en scarf till den där klänningen, men glömde ta med det på bilden tyvärr.

Ang. koft-bilden så förstår jag precis vad du menar och jag saknar själv skärpet lite, men det blev för mycket plotter i midjan om både koftan slutar där och om det ska sitta ett skärp där, men tänkte att det kunde vara kul att visa ändå.
Citera
2013-09-02, 12:33
Medlem
Planritnings avatar
Det är ju en söt modell på klänning! Jag tror dock du hade kunnat haft en mindre storlek? Bra matchat med färgerna. Håller med Stivali att en skinnjacka hade suttit fint på.

Stiligt! Jag gillar skjorta och tajta byxor Gillar också att byxorna inte har en gylf där fram! Skyddet på gylfar har en tendens att dra sig åt sidan högst upp så att blixten blir synlig Gillar inte det. Iof så är inte heller synliga gylfar där bak (som blivit vanligt på sistone) något vidare heller...
Senast redigerad av Planritning 2013-09-02 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in