Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-05, 22:18
Medlem
qemists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Hur går det? Jag har inte lyckats värva en jävel trots att jag tjatar och tjatar om serien Många gnäller på att den är "gammal" Borde vara brottsligt att inte ha sett The Wire. Typ som att aldrig ha hört en låt av The Beatles. Istället är det massa serier gjorda för hjärndöda som har flest tittare.

The Wire är ett fantastiskt kulturarv. Blir fan besviken på mänskligheten...

Det går väll trögt egentligen, många av mina vänner brukar vara sådana som vill fastna i serien från första början för att känna att det ska vara värt att titta vidare, vilket The Wire för många inte är. Har i alla fall fått en att börjat kolla och förmodligen är två till snart på gång.
Citera
2012-12-09, 14:12
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Jag tycker säsong ett är bäst. Alla säsonger är visserligen bra, fast första säsongen är helt ärligt det bästa som någonsin visats på tv.
Så du blev inte beroende av The Wire? För mig var det precis tvärtom även där. Jag gillar att beta av en serie så snabbt som möjligt. Om man följer en pågående serie så tycker jag man tappar tråden när det är säsongsuppehåll.

Inte på det sättet att jag skjuter upp andra viktiga saker för att se det, eller att jag måste se flera avsnitt i rad. Nej, det klarar jag inte av. Jag har nog aldrig känt så för en serie, men i detta fall känns det som om det bara är positivt. Det är som att jag själv levt där en längre tid.

Den som spar han har
Citera
2012-12-09, 14:15
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qemist
Det går väll trögt egentligen, många av mina vänner brukar vara sådana som vill fastna i serien från första början för att känna att det ska vara värt att titta vidare, vilket The Wire för många inte är. Har i alla fall fått en att börjat kolla och förmodligen är två till snart på gång.

Som sagt så känner jag också att jag inte fastnar, men att jag gillar serien genuint och inte för att det är cliffhangers. The Wire är ju en väldigt speciell serie på det sättet, och ett helt universum på ett sätt.
Själv har jag svårt att få folk att följa serien för att den är gammal. Vilka pajasar jag umgås med när de inte vill se den för att den är från stenåldern. Nej, weeds är säkert mycket bättre för att det är nytt.
Bra jobbat att få folk att titta på det i alla fall. Trots mina argument är det ingen som vill titta på det i min omgivning.
Citera
2012-12-09, 15:07
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
73% rea på boxen på CDON. Jag slog till direkt, aldrig sett serien förr men har hört att den ska vara bra.

NEEEEEeeeeejj... Hur kunde man ha missat detta? Ser att den fortfarande är relativt billig med tanke på vad man får, men 73% rea för en av de bästa serierna genom tiderna är galet. Galet, säger jag.
Citera
2012-12-09, 15:11
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
NEEEEEeeeeejj... Hur kunde man ha missat detta? Ser att den fortfarande är relativt billig med tanke på vad man får, men 73% rea för en av de bästa serierna genom tiderna är galet. Galet, säger jag.
Såg boxen för 399 kr på den lokala Elgiganten för några veckor sedan. Vet inte om det gäller alla Elgigantens affärer dock.
Citera
2012-12-10, 11:05
Medlem
nitinitis avatar
Lite överskattad serie tycker jag. Säsong 4 var helt klart bäst. Säsong 2 var bara en plåga.

Skönaste karaktärerna: Omar, Bodie, Mcnulty, Bunk, Prop Joe, Slim, Herc och den feta polisen som läser porrtidningar. Säkert missat någon.
Citera
2012-12-10, 13:26
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Lite överskattad serie tycker jag. Säsong 4 var helt klart bäst. Säsong 2 var bara en plåga.

Skönaste karaktärerna: Omar, Bodie, Mcnulty, Bunk, Prop Joe, Slim, Herc och den feta polisen som läser porrtidningar. Säkert missat någon.
Jag gillade också säsong 4, jag har dock säsong 1 som favorit. Säsong 2 är annorlunda om man jämför med de andra säsongerna, fast fortfarande riktigt bra.
Citera
2012-12-10, 16:05
Medlem
Jelis avatar
"If you come at the king... you best not miss"
Citera
2012-12-10, 18:20
Medlem
Stormorfars avatar
Jag håller med om att den är lite seg att börja kolla på första avsnitten. Såg 4 avsnitt men fastnade inte och kollade vidare S01. Sen kikade jag lite halvdant på S02 men la det på is ett tag. Började sedan kolla igenom resten av S02 och började inse hur jävla bra den är. Blir bara bättre och bättre för varje sässong vilket är sjukt ovanligt. S05 var väl något sämre men fortfarande grymt bra.

Idag har jag väl sett om alla sässonger 5 gånger och vet att det inte kommer att göras en bättre serie någonsin.
Citera
2012-12-10, 18:34
Medlem
kortegas avatar
The Wire - The musical!

https://www.youtube.com/watch?v=DWmryAVUoL8

Citera
2012-12-10, 19:17
Medlem
Fy fan vilken skitserie som det mesta från USrael. Tråkig och överanalyserande.
Citera
2012-12-11, 01:31
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Fy fan vilken skitserie som det mesta från USrael. Tråkig och överanalyserande.
Antisemiter och människor som inte gillar The Wire, antagligen dom människorna jag hatar mest.

Vem är Snoops syrra egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in