Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Du sitter och klankar ner på "Knarkare", men blir själv förbannad då din kompis kritiserar din medicin, eftersom du sluddrar efter några öl? Låter väl som att du tar saker lite väl personligt. Låter även för mig som en typisk missbrukare skulle reagera. Man försvarar "medicinen" drogen intill det sista.
Alla har vi "medicinerat" i början..
Jag har inte klankat ned på "knarkare". Jag är drogliberal in i det sista. Det är retorik vilket du hade förstått om du faktiskt läste vad jag skrev, men istället blir du bemött med negativt attityd för att du påbörjar ditt inlägg på ett negativt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Vad har du för problem, och vilka mediciner äter du, förutom Xanor?
Agorafobi. Social fobi. Kronisk ångest. Panikångest. Klinisk depression.
Jag tar inga andra mediciner. Jag gick precis av Venlafaxin maxdos i sex månader då jag gav upp och sade, "okej, kör på, jag testar." Jag vägrade denna sortens mediciner i åratal, trots min depression, för SSRI/SNRI hade sina bieffekter, emedan Lergigan, Atarax och antipsykotiska var skrattretande som medicin för mina problem - och dessa problem eskalerades, vilket de aldrig hade behövt göra om läkarna faktiskt attackerat ångesten när den inte styrde hela mitt liv.
Venlafaxin slutade fungera så jag slutade ta den. Jag testade Lyrica för jag hörde att folk kunde bli maniska på den, men den gjorde ingenting för mig. Jag fick Stesolid, men kände inte alls av de effekter jag kände av förr i tiden. Jag bad därmed om Alprazolam och min läkare gick med på att skriva ut det.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Du säger att vad du än gör, så kan du inte vinna. Du måste helt enkelt göra det som kommer fungera för dig. Om det innebär att äta benso varje dag, kan jag inte uttala mig om. Det är en snabb lösning, på underliggande problem ofta.
I sju år har jag levt i mörker och isolation. Vi talar inte om några småproblem här med lite ångest inför att prata med brudar på krogen som t.ex. min vän har medan jag inte alls har det problemet; utan vi talar om det mest fruktansvärda en människa kan uppleva känslomässigt och ändå ta sig upp ur sängen.
Efter sju år måste Alprazolam vara rätt val. Jag måste attackera ångesten och ta mig ut i världen (planer är redan "satta i motion", så att säga, gällande studier, praktik, etc, men jag behöver den här pushen) för att jag ska kunna ta mig ut ur min depression. SSRI/SNRI är inte svaren. Jag läste en läkarartikel om SSRI för några år sedan.
Vi borde frukta dessa mediciner mer än vi fruktar bensodiazepiner.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Hoppas du hittar en hjälp du söker!
Förhoppningsvis gör jag rätt val här. Jag gör i alla fall något för att försöka förändra min situation och skapa mig ett liv värt att leva. Det är mycket möjligt att jag blir tvingad till ett liv av konstant bensokonsumtion, men förhoppningsvis blir det inte så. Vad jag däremot inte längre kan göra är att vänta på att något ska förändras eller fortsätta vara labbråtta för olika antidepressiva medel när det är ångesten som lett mig till depressionen.