Citat:
Ursprungligen postat av
trust-no1
[Tur att de inte har så pass bra kolla på sina hundar. Kunde ha slutat rejält illa om både hund och polis var så pass välutbildade som de ska igentligen vara.
Så desto bättre utbildad en polis och schäferhund är " igentligen" så desto mer våld brukar dom med hunden, och då är dom automatiskt mer benägna att bussa hundarna på busarna eftersom dom har mer " koll"
Verkligen ett genomtänkt och intelligent uttalande det här
Citat:
Nån halvintelligent snut försökte bjussa sin polishund på mig en gång när jag var ute med min tvååriga gudson och samtidigt rastade min schäfer. Polisen betedde sig hotfullt när han ville ha leg och det uppskattades inte riktigt av min fyrbenta vän.
Ok, nu behöver man inte bli så förvånad för det ovanstående

. Bjussa sin polishund? Eller var det kanske så att det råkade vara en hundförare som av någon anledning( pga ditt beteende och att du befann dig på en special plats kanske?) ville veta vem du var och dina hundar då genast går igång, och du uppenbarligen verkar vara dum nog att inte dra dig för att använda dina hundar som maktmedel( ja sådana personer tillåts tyvärr i allt för hög utsträckning att äga hundar) så väljer polisen att backa för att inte skada sig själv och sin hund?
Citat:
Var ett jävla liv när hans hund backade undan trots kommandon när han stoppades av Boris. Moral of the story? Jävlas inte med krigveteraner oavsett om det är människor eller hundar. Aldrig varit stoltare på honom än då.
Låter ju väldigt troligt att polisen försökte anordna en fight mellan två hundar? Du vet om att det finns en tråd som handlar om mytomaner va
" Jävlas inte med krigsveteraner"? Ja du är säkert jätteball och häftig hos dom andra y-namnen kompis, men inte hos oss som vuxit upp från dom självhävdelsebehov som du uppvisar
Normala människor som har förnuft,omdöme och som har självkänsla och självrespekt nog att inte behöva hävda sig med större och aggressiva hundar förstår att det är skillnad på mod och att utmana ödet, skillnad på riskbedömning och feghet. Likaså fostrar man sina hundar på samma sätt.
Dina djur hade säkert inte backat om det stått en lejonhanne framför dom, något du anser tufft och ballt, något vi andra anser är idioti såväl hos hund som hos dess ägare.