2013-07-12, 11:55
Medlem
Någon som erfarenhet av att anväda eye q? hjälper det verkligen eller är det bara en bluff? Har själv add, funkar vanligt omega-3 lika bra?

sen undrar jag:
6 kapslar=
fiskolja: 2400 mg
EPA= 558 mg
DHA= 174 mg

Vad är resterande fiskoljan på 2400 mg? täckar det min dagliga dos om jag vill äta 2-3 g omega 3/ dag?
eller ska jag räkna att jag får 558+174 mg omega 3 på 6 kapslar?
Citera
2013-07-18, 11:26
Medlem
Numes avatar
Antagligen så är resten just olja dvs fett. EPA och DHA är ju bara vissa specifika sådana. Ang. dosering har jag ingen vidare koll men du kan ju hitta något vettigt med google. Ska dock inte vara optimalt med för mycket omega3 i förhållande till omega6 och 9 (rapsolja, olivolja och grejjer innehåller mycket sådant).

Verkar mer prisvärt med topformulas omega3, verkar som det billigaste justnu på den svenska marknaden åtminstone. Jag kör på tänket att bästa oljan är den billigaste (= mer intag av vad man behöver oavsett), så länge den inte är bokstavligt rutten.

Hur pass bra det hela funkar vet jag inte. Har också adhd/add. Börjat käka omega3 tillskott igen, nog garanterat haft brist på det senaste 6+ månaderna. Verkar ju som en utav de mest vettiga tillskotten.
Citera
2013-07-24, 17:49
Medlem
Rakel-Os avatar
Mer eller mindre aggressiva påståenden om att det ena skulle vara involverat vid ADHD är ganska vanligt, antligen som orsak eller bot. IQ oljan har sina aggressiva förespråkare som också förefaller sälja oljan. Har själv inte upplevt någon större positiv effekt av den oljan även om fiskolja i stort skulle kunna ha en viss effekt för de som inte får i sig tillräckliga mängder på andra sätt.

Makrill kan annars fungera ganska så bra, passa gärna på när den färska makrillen är som bäst.
Citera
2014-04-27, 22:57
Medlem
Benso1990s avatar
Ngn med erfarenhet av eye q eller annan fiskolja. Hjälper det mot ADHD? Blir så trött på ritalin, kommer snart bli ännu en pinne i självmordsstatistiken
Citera
2014-04-27, 23:07
Medlem
boms avatar
Ska prova med omega-3 jag har också Adhd och får garanterat inte i mig tillräckligt av sånt.
Citera
2015-09-10, 11:46
Medlem
Nouseforaname88s avatar
Detta har hjälpt mig enormt.
Bättre än vilken adhd medicin som helst.

http://funktionellmedicin2014.se/mthfr-genmutationer/

Folsyra som kroppen kan ta upp.
complex b12 av thorn research

Ett jävligt enkelt sätt att må bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här