2013-07-11, 12:42
Medlem
Hej!
Det är såhär, jag älskar att dansa och är ute och dansar mycket med mina vänner. Nu menar jag inte dansa på krogen utan bugg. Jag är alltid nykter och det är oftast alla andra som dansar med(inte så roligt att dansa med någon som är för full). Man bjuder upp någon/blir uppbjuden, dansar, tackar för dansen och sen är det färdigt.
Problemet jag har är dock att min pojkvän blir så förbannat svartsjuk när jag är ute och dansar. Han tror jag tänker ligga med första bästa kille i princip(?). Jag har frågat honom flera gånger om han vill lära sig dansa, att vi kan gå på en kurs ihop. Men han total vägrar då han inte tycker det är kul..... Hur han kan veta det utan att testa är en gåta i och för sig.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att han ska sluta vara svartsjuk, jag smsar och ringer honom när jag är ute för att han ska känna sig lugnare. Pratar med honom om det etc. Så det jag undrar är om någon här ute kanske har någon annan bra idé?

Själv har jag lite svårt att förstå mig på svartsjuka. Om vi är ute på krogen och det t.ex. kommer en brud som raggar på min kille känner jag mer "haha, du kan ju försöka men han är min.".
Citera
2013-07-11, 12:58
Medlem
Med dans förekommer ju många skrev-mot-rumpa rörelser och "ofrivilliga tutt-smekningar" så jag kan förstå din kille. Men dra bara ut utan honom så han slipper se på när du dansar.
Citera
2013-07-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Med dans förekommer ju många skrev-mot-rumpa rörelser och "ofrivilliga tutt-smekningar" så jag kan förstå din kille. Men dra bara ut utan honom så han slipper se på när du dansar.

Men det var ju det jag mena att jag INTE dansar. Bugg är ju en pardans.. Det är ju tillställningar med dansband.. Han har ju varit med ute, han vet hur det ser ut när jag dansar..
Citera
2013-07-11, 13:25
Medlem
Kumpalumpurs avatar
Svårt att förklara för någon som inte förstår sig på dans..
Det låter som att han inte gillar det eftersom han är osäker i sig själv och dans är ju ett sätt att vara sig själv.

Om han inte vill försöka förstå så kanske han inte är rätt för dig?
Citera
2013-07-11, 13:30
Medlem
MrFolds avatar
Det finns ju onekligen vissa sensuella inslag även i bugg där kropparna kommer ganska nära varandra. Jag tycker själv det är okej, men man måste då kunna acceptera att ens partner faktiskt kan vara involverad i vissa - hm - sensuell-light-upplevelser med andra människor än en själv. Det är ju inte för inte heller som en hel del människor träffas genom dans. Har själv en polare som träffat flera tjejer inkl den nuvarande på buggtillställningar. Så det är viktigt att man känner att man har gränsen klar för sig. Din kille tycker jag får acceptera din hobby och du har ju givit honom chansen att delta. Kanske kan du dock avhålla dig från att svänga runt med andra män framför ögonen på honom.
Citera
2013-07-11, 13:35
Medlem
Svartsjuka kommer från otillräcklig tillit. Prata med honom om det istället för svartsjukan i sig.

Jag är en aktiv dansare själv så jag vet vad du menar. Jag har valt att inte bry mig om det. Vill någon vara svartsjuk är det dennes problem, inte mitt.

I mitt tycke ska du inte ens behöva ringa och smsa med honom när du är ute. Du gör din grej, och så länge du vet att du inte är otrogen så är det orimligt att kräva någonting mer.
Citera
2013-07-11, 13:57
Medlem
KloBengans avatar
Det låter som att han har en bugg i systemet.

Förlåt.

Kunde inte låta bli.

Han ser på dansen och tänker inte att det är någonting du går för att njuta av konceptuellt, han tänker på dansen och det han ser är att du har ett stort behov, en passion om du så vill, som han inte kan tillgodose. Han ser i dansen sin egen otillräcklighet. Det han inte förstår är att du kanske inte över huvud taget bryr dig om han kan dansa eller inte, eller för den sakens skull kanske inte ens vill att han ska det. Men det enda han kan relatera det till är att du har ett behov som han inte fyller. För en man är det inte omöjligt att det då uppstår ett problem, då han uppfattar det som att han inte är allt han kan vara för dig, och således ser sig själv som misslyckad, och att han position står hotad gällande er exklusivitet.

Vill du neutralisera hans negativa valens till det hela så måste du bemöta det där det gör ont för honom, du måste försäkra honom om att det behovet inte är någonting du känner att han inte fyller, utan han måste få upplevelsen av att han är allt som behövs för dig. Hur du uppnår detta vet du nog bäst själv, men skulle föreslå en klassisk dialog och konstanta små positiva förstärkningar som indikerar att han är man enough för dig. Det låter kanske udda, men det är inget fel med att bekräfta sin partner.

Låt inte dansen sänka hans självförtroende, det är ju någonting du har för dig själv därför att du gillar det, och det är helt orelaterat till hur han förhåller sig till dig. Få honom att förstå hur du känner kring det, och börja därifrån.
Citera
2013-07-11, 13:58
Medlem
Babianens avatar
Kan du inte dansa med en annan tjej?
Citera
2013-07-11, 14:01
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det låter som att han har en bugg i systemet.

Förlåt.

Kunde inte låta bli.

Han ser på dansen och tänker inte att det är någonting du går för att njuta av konceptuellt, han tänker på dansen och det han ser är att du har ett stort behov, en passion om du så vill, som han inte kan tillgodose. Han ser i dansen sin egen otillräcklighet. Det han inte förstår är att du kanske inte över huvud taget bryr dig om han kan dansa eller inte, eller för den sakens skull kanske inte ens vill att han ska det. Men det enda han kan relatera det till är att du har ett behov som han inte fyller. För en man är det inte omöjligt att det då uppstår ett problem, då han uppfattar det som att han inte är allt han kan vara för dig, och således ser sig själv som misslyckad, och att han position står hotad gällande er exklusivitet.

Vill du neutralisera hans negativa valens till det hela så måste du bemöta det där det gör ont för honom, du måste försäkra honom om att det behovet inte är någonting du känner att han inte fyller, utan han måste få upplevelsen av att han är allt som behövs för dig. Hur du uppnår detta vet du nog bäst själv, men skulle föreslå en klassisk dialog och konstanta små positiva förstärkningar som indikerar att han är man enough för dig. Det låter kanske udda, men det är inget fel med att bekräfta sin partner.

Låt inte dansen sänka hans självförtroende, det är ju någonting du har för dig själv därför att du gillar det, och det är helt orelaterat till hur han förhåller sig till dig. Få honom att förstå hur du känner kring det, och börja därifrån.

Ja minst en bugg i systemet. Låter som en rätt hopplös kille i mina ögon. Ska något så självklart ens behöva förklaras?
Citera
2013-07-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja minst en bugg i systemet. Låter som en rätt hopplös kille i mina ögon. Ska något så självklart ens behöva förklaras?

Ska något så självklart som att ingenting är självklart behöva förklaras?
Citera
2013-07-11, 14:09
Medlem
Plasticsmiless avatar
Jag älskar själv att dansa men föredrar att göra det med mina tjejkompisar..
Dansar gärna med killar med men då är det lätt att skrevet kommer lite väl nära min rumpa och det är lätt att det blir intimt.Min ev. pojkvän skulle nog inte vara okej med sådant och jag skulle inte vilja utsätta honom för det heller.

Killar som kan konsten att hålla distans till min kropp gillas starkt
Sen att alla killar på krogen tror att dom kommer få ligga bara för man dansar en stund är ju bara absurt

TS får helt enkelt antingen tvinga med sin pojkvän ut på dansgolvet, eller ta ett redigt snack med honom om hur det ligger till. Det är ju inte ens vanlig "grinding" dans utan rätt oskyldig bugg..
Citera
2013-07-11, 14:10
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingSy
Ska något så självklart som att ingenting är självklart behöva förklaras?

För en normal kille borde det vara självklart att bugg inte är lika med otrohet. Vad fan är det för fel på unga killar idag? Känns som att en hel generation har en bugg och borde termineras omgående i väntan på V 2.0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in