2013-07-10, 23:00
Medlem
Gr0ngolings avatar
Hallå FB. Tänker börja lira gitarr och vill ha ett bra paket (inkl förstärkare osv) men har inte jättemycket pengar att lägga ut. Såg ett Squier-paket för 1600 samt Harley Benton för 1300 men fick höra att båda är billigt skit. Har ni några tips på märken och liknande?
Tack på förhand.
Citera
2013-07-10, 23:03
Medlem
Ibanez borde duga. Kolla på thomann (stavas).

Mvh
Citera
2013-07-10, 23:07
Medlem
Gr0ngolings avatar
Till exempel det här paketet? Verkar bra tycker jag, tack för tipset. http://www.thomann.de/se/ibanez_jump...ijrg200_bk.htm
Citera
2013-07-10, 23:36
Medlem
kedjuss avatar
Om du vill ha mest för pengarna bör du absolut söka dig till blocket. Om du vill ha nytt kan jag rekommendera thomann.
Citera
2013-07-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0ngoling
Hallå FB. Tänker börja lira gitarr och vill ha ett bra paket (inkl förstärkare osv) men har inte jättemycket pengar att lägga ut. Såg ett Squier-paket för 1600 samt Harley Benton för 1300 men fick höra att båda är billigt skit. Har ni några tips på märken och liknande?
Tack på förhand.

Ett tips...välj tyska när du kollar på Thomann. Du får mycket mer info och ser betyg/läsarkommentarer om de flesta produkterna.

Var inte rädd för lågprismärken.

http://www.thomann.de/de/gitarrensets.html
Citera
2013-07-12, 00:44
Medlem
Skrffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ett tips...välj tyska när du kollar på Thomann. Du får mycket mer info och ser betyg/läsarkommentarer om de flesta produkterna.

Var inte rädd för lågprismärken.

Enligt min erfarenhet så ska man vara rädd för harley benton. Så mycket skit på alldeles för få tillfällen.

Ibanez-paketet funkar säkert fint. Jag köpte epiphone les-paul special paketet när jag började, det var helt okej för priset.

Tänk på att i dessa "nybörjarpaketen" så är förstärkarna skit. Alltså riktigt, riktigt dåliga. Förstärkaren är mer än gitarren av ljudet, men eftersom du ändå inte kan spela kommer det ändå inte låta så bra
Men för en ok förstärkare måste du ändå lägga någon tusenlapp, så det får väl vänta ett tag.

EDIT: Jag rekommenderar också blocket/vend. Jag förstår att det är svårt att veta vad som är bra/skit om man inte lirat, men hör runt i din bekantskapskrets ifall det är någon som har lirat länge, och ta hjälp av den personen.
Citera
2013-07-15, 14:40
Medlem
staggeros avatar
hitta en begagnad epihone eller squire på blocket eller vend.se och satsa alla pengarna på att få en duglig gitarr..vänta med stärkaren tills du fått mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in