2006-12-07, 13:56
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tact
http://www.tv.com/one-tree-hill/show/16942/episode_listings.html?season=4&tag=nav_bar;4

är det inga fler avsnitt planerade? kändes som ett sista avsnitt =(
Nya avsnitt 10 Januari. (även om det är för långt dit )
Citera
2006-12-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zleepy
S4E10 var faktiskt riktigt bra..

tyckte brooke passade som svartklädd...
och härlig scen när brorsan besökte lillebror'n i fängelset ;D

hehehe... dock lite fjompigt med keith och startkablarna på slutet.....

magiska fingrar hade sett bättre ut =D

Brooke passa i allt Haha dock lite fult att man automatiskt bli svartrockare när ens bästa vän dör och att det var det värsta som skulle hända. "Keith, I dont like this world...." *snyft*

Tyckte avsnitt var medelmåttigt, stor mening att ha den cliffhangern i förra avsnittet om alla överlevde. Dock vore det synd om nån av dem hade dött.
Citera
2006-12-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Var det bara jag uppfattade Luc's plötsliga uppvaknande i slutet, som ett tecken på att han fattade vem som sköt Keith?

Nope, men det var väl det som var meningen, då keith stod och sa som han sa... och sen open your eyes... ; )

Så tror han "såg" vad som hände, precis innan han vaknade, för han insåg "beyond" vad som egentligen hade hänt....

Men det märks väl, han vet ju att Dan inte är någon bra person, även om han verkligen försöker släta över alla sina synder (men gång på gång jävlas med allt och alla)....
Citera
2006-12-09, 13:00
Medlem
Mr Blondes avatar
Jag tyckte senaste avsnittet hade en ganska cool idé, men det höll inte. Fruktansvärt dåligt skådespeleri av vissa. Gulligt av Nathan att skylla på att Keith räddade honom...

Kul att se Mark Schwahn som killen i musikaffären.
Citera
2006-12-09, 21:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Precis, det är lite som att leka med elden det kan bli fantastiskt bra men det kan också bli platt fall om man går in på övernaturliga saker. Verkar ju som att han kommer att träffa Keith, och då får man förmodligen svar på olyckan efter Hayles och Nathans bröllop om han nu räddade dem eller ej.

Jag är synsk . Inte så konstigt att det faktiskt var Nathan som räddade dem i bil-olyckan ändå, han verkar inte tro på sig själv riktigt.

Annars var det okej, bra att Keith inte började snacka på om heaven och hell då hade det varit för mycket. Lite kul med en alternativ framtid och hur han, Lucas, har påverkat livet i serien troligen mest eftersom han är huvudkaraktären.

Jag tycker det var lite kul med startkablarna på slutet eftersom Keith var mekaniker . Och jag kan inte tänka mig annat än att Lucas tillsist fick se att det var Dan som sköt Keith, frågan är om han kommer ihåg det eller ej.

För övrigt var Keith läskig mot Dan, kanske på tiden...
Citera
2006-12-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Blonde
Jag tyckte senaste avsnittet hade en ganska cool idé, men det höll inte. Fruktansvärt dåligt skådespeleri av vissa. Gulligt av Nathan att skylla på att Keith räddade honom...

Kul att se Mark Schwahn som killen i musikaffären.

fick oxo känslan av dåligt skådespeleri, vilka syftade du på?
Citera
2006-12-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag är synsk . Inte så konstigt att det faktiskt var Nathan som räddade dem i bil-olyckan ändå, han verkar inte tro på sig själv riktigt.

Annars var det okej, bra att Keith inte började snacka på om heaven och hell då hade det varit för mycket. Lite kul med en alternativ framtid och hur han, Lucas, har påverkat livet i serien troligen mest eftersom han är huvudkaraktären.

Jag tycker det var lite kul med startkablarna på slutet eftersom Keith var mekaniker . Och jag kan inte tänka mig annat än att Lucas tillsist fick se att det var Dan som sköt Keith, frågan är om han kommer ihåg det eller ej.

För övrigt var Keith läskig mot Dan, kanske på tiden...

Det jag mer la märke till som Lucas typ ska se är att Keiths kropp ligger åt fel håll, än vad han borde ha gjort om han stod mittemot Jimmy, som var det sista Lucas såg innan han stack. Men detta borde ju CSI-snubbarna ha lagt märkte till känns det som...
Citera
2006-12-10, 15:25
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Det jag mer la märke till som Lucas typ ska se är att Keiths kropp ligger åt fel håll, än vad han borde ha gjort om han stod mittemot Jimmy, som var det sista Lucas såg innan han stack. Men detta borde ju CSI-snubbarna ha lagt märkte till känns det som...
Nu var det ju inte Gil Grissom som undersökte platsen, så vissa fel får man räkna med.
Sen spelar det ingen roll hur Keith's kropp låg, eftersom (Lucas tror att) Jimmy först sköt Keith och sen sig själv.
Alltså kan han efter första skottet ha gått några meter åt ett håll och sen skjutit sig själv.

Jag tror istället att han såg en skymt/spegelbild eller liknande och av Dan, och därefter lägger han ihop två och två.
Hur som helst ska det bli riktigt intressant att få reda på vad det var han såg.
Citera
2006-12-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Nu var det ju inte Gil Grissom som undersökte platsen, så vissa fel får man räkna med.
Sen spelar det ingen roll hur Keith's kropp låg, eftersom (Lucas tror att) Jimmy först sköt Keith och sen sig själv.
Alltså kan han efter första skottet ha gått några meter åt ett håll och sen skjutit sig själv.

Jag tror istället att han såg en skymt/spegelbild eller liknande och av Dan, och därefter lägger han ihop två och två.
Hur som helst ska det bli riktigt intressant att få reda på vad det var han såg.

Det var inte så jag menade, men att hans kropp låg mot en annan vinkeln än vad han borde ha gjort ifall han stod mitt emot Jimmy. Alltså huvudet pekade norr, men borde ha pekat söder om han blev skjuten där Lucas såg honom sist. Men som sagt, så lär fallet inte vara. Har för mig att man redan vet att Dan var där inne och det var han som berättade att Jimmy och Keith var döda, så Lucas borde redan veta att Dan var där efter honom, eller är jag helt ute och cykla?
Citera
2006-12-11, 00:49
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hell88
fick oxo känslan av dåligt skådespeleri, vilka syftade du på?
Framförallt Nathan, fruktansvärt dåligt...
Citera
2006-12-11, 00:51
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Det var inte så jag menade, men att hans kropp låg mot en annan vinkeln än vad han borde ha gjort ifall han stod mitt emot Jimmy. Alltså huvudet pekade norr, men borde ha pekat söder om han blev skjuten där Lucas såg honom sist. Men som sagt, så lär fallet inte vara. Har för mig att man redan vet att Dan var där inne och det var han som berättade att Jimmy och Keith var döda, så Lucas borde redan veta att Dan var där efter honom, eller är jag helt ute och cykla?
Nej, du är inte fel ute, så borde det vara. Men det spelar väl inte speciellt stor roll ändå. Han har inga bevis överhuvudtaget och han lär inte grunda det på sin nära dödenupplevelse. Men det ska bli intressant att se var detta leder. Åker Dan fast så är det nog det sista som händer i serien.
Citera
2006-12-11, 13:37
Medlem
Någon som vet om deras uppehåll har börjat nu eller ska de sända ytterligare ett avsnitt nu på onsdag? Står varken eller på tv.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in