• 1
  • 2
2013-07-10, 01:23
Medlem
Jag har nu windows 8 på min dator, men jag kan inte förstå varför dom inte skapat ett renodlad os utan startmenyn o skrivbordet, käns så fegt, vad tror ni till windows 9 kommer vara?
Citera
2013-07-10, 01:26
Medlem
antagligen kommer dom fortsätta på hela windows 8 skiten.
Citera
2013-07-10, 01:44
Medlem
Win9 kommer bli skit sedan köper google upp dem eller något om de inte skärper till sig.
Citera
2013-07-10, 02:01
Medlem
Samma gamla skit som vanligt vad annars? Microsoft vet inte hur man bygger BRA operativsystem.
Citera
2013-07-10, 02:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Nästa OS som kommer från Pyttemjuk är Windows 8.1, och där har de återimplementerat Startmenyn, dock tydligen med modifikationer.
Citera
2013-07-10, 14:29
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Nästa OS som kommer från Pyttemjuk är Windows 8.1, och där har de återimplementerat Startmenyn, dock tydligen med modifikationer.
Startknappen i Windows Blue gör inget annat än att ta tillbaka till Modern UI.
Citera
2013-07-10, 16:08
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Startknappen i Windows Blue gör inget annat än att ta tillbaka till Modern UI.

Really? Jag hade för mig att den skulle launcha en vanlig startmeny.. Fisigt.
Citera
2013-07-10, 17:14
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Samma gamla skit som vanligt vad annars? Microsoft vet inte hur man bygger BRA operativsystem.
Windows 8 hade ju varit riktigt bra om startmenyn fanns som ett inbyggt alternativ, annars är det ju inga direkta fel på operativet.
Citera
2013-07-10, 23:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Really? Jag hade för mig att den skulle launcha en vanlig startmeny.. Fisigt.
Nepp.
http://techcrunch.com/2013/06/26/win...-start-button/
Citera
2013-07-11, 00:31
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Allt kommer bestå av två stora knappar, så att även den dummaste och mest blinda datoranvändaren kan navigera sig fram.
Citera
2013-07-11, 12:59
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko

Nej, jag håller med dig. Har kört 8 nu några månader och det var bra i början, men sen när man
installerat program och appar så är det samma skit som förut; blåskärm, svårigheter med viloläge/avstängning och segare o segare.

Det kom visserligen rätt så många uppdateringar i morse, men inte bättre för det.

Microsoft kommer nog aldrig att fixa ett bra operativsystem så länge dom håller kvar vid den här grundstrukturen som i princip har hängt med i 20 år. Tror heller inte det blir bättre i höst när 8.1 kommer.
Citera
2013-07-11, 19:03
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej, jag håller med dig. Har kört 8 nu några månader och det var bra i början, men sen när man
installerat program och appar så är det samma skit som förut; blåskärm, svårigheter med viloläge/avstängning och segare o segare.

Det kom visserligen rätt så många uppdateringar i morse, men inte bättre för det.

Microsoft kommer nog aldrig att fixa ett bra operativsystem så länge dom håller kvar vid den här grundstrukturen som i princip har hängt med i 20 år. Tror heller inte det blir bättre i höst när 8.1 kommer.
Varför blir egentligen datorn långsammare hela tiden? Har haft det problemet sen Windows XP. Borde Microsoft inte göra något för att systemet ska rensa så att det blir snabbare igen? Typ kolla efter registernycklar som inte används på flera år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in