2013-07-09, 21:39
Medlem
Forbliranonyms avatar
Vad tycker vi om detta? Hur länge ska denna stenålders politik få hålla koll på vad vi dricker? Vad tycker du?

Citat:
City Gross säljer alkohol med sin matkasse via nätet.
Det bryter mot lagen, anser Systembolaget och polisanmäler matkedjan.
– Vi kan inte se hur den här typen av försäljning av alkohol i Sverige skulle kunna vara laglig, skriver Cecilia Schelin Seidegård, Systembolagets styrelseordförande, i ett pressmeddelande.

En ny utredning lyfter fram att lagstiftningen är otydlig när det gäller alkoholförsäljning.
– Det här handlar om ett kriminaliserat område. Som det ser ut i dag är det upp till de rättsvårdande myndigheterna att bestämma gränsen, men det finns i dag ingen praxis så det är osäkert var gränserna går, säger utredaren Göran Lundahl till TT.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17104810.ab
Senast redigerad av Forbliranonym 2013-07-09 kl. 21:45.
Citera
2013-07-09, 22:02
Medlem
FBMinchias avatar
Min spontana reaktion är tanken på alla skattemedel som går till denna process med pärmbäreri och annat. Då har redan vd-kärringen en orimligt hög lön från skattemedel för ett jobb som valfri apa kan sköta.
Vem fan gav henne mandat att agera åklagare på bästa tjänstetid? Koka kaffe i stället kärringjävel, så gör du något nyttigt.

Ingår det i bolagsformen för Bolaget att de ska verka partipolitiskt parallellt med skötseln av firman?
Citera
2013-07-09, 22:05
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Min spontana reaktion är tanken på alla skattemedel som går till denna process med pärmbäreri och annat. Då har redan vd-kärringen en orimligt hög lön från skattemedel för ett jobb som valfri apa kan sköta.
Vem fan gav henne mandat att agera åklagare på bästa tjänstetid? Koka kaffe i stället kärringjävel, så gör du något nyttigt.

Ingår det i bolagsformen för Bolaget att de ska verka partipolitiskt parallellt med skötseln av firman?

Håller med dig så jävla patetiskt. Kan vi inte ha det so i ALLA andra länder där man kan köpa sprit där man vill.
Citera
2013-07-09, 22:33
Medlem
P.Gs avatar
Varför dög inte den ursprungliga tråden? Europadomstolen lär ändå sätta stopp för Gregers vansinne, men hon kanske hoppas skrämma företag till lydnad ändå?
Citera
2013-07-09, 22:49
Medlem
Förstår inte att de orkar lägga kraft på det här ett privat företag kommer ju aldrig kunna erbjuda samma sortiment och service som de har.... det har de ju själva sagt....

Citat:
Vi säljer alkohol via vårt danska bolag, vi har alla varor i Danmark, de beskattas först i Danmark, och sedan levererar vi direkt till svenska privatpersoner

Kul att det används som ett argumet för.
Citera
2013-07-09, 23:05
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vad tycker vi om detta? Hur länge ska denna stenålders politik få hålla koll på vad vi dricker? Vad tycker du?

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17104810.ab
Så jävla patetisk!
Att folk vill ge stater ännu mer makt är en gåta för mig.
Citera
2013-07-10, 11:17
Medlem
M Nordströms avatar
Som sagt så tror jag att om Systembolaget förlorar denna dom i EU:s marknadsdomstol så är deras monopol helt borta.
Citera
2013-07-10, 11:25
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som sagt så tror jag att om Systembolaget förlorar denna dom i EU:s marknadsdomstol så är deras monopol helt borta.

Man kan verkligen hoppas att detta är sista spiken i kistan för detta jävla tattar företag. Sprit ska fan finnas i matbutiker.
Citera
2013-07-10, 11:30
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Man kan verkligen hoppas att detta är sista spiken i kistan för detta jävla tattar företag. Sprit ska fan finnas i matbutiker.

Instämmer, varför kan inte svenne få köpa sin alkohol i vanliga mataffärer när folk andra länder kan det?
Citera
2013-07-10, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Instämmer, varför kan inte svenne få köpa sin alkohol i vanliga mataffärer när folk andra länder kan det?

Ja, speciellt när andra länder inte har aloholiserade neandertalare som ramlar längs gatorna dygnet runt. Men i Sverige är det bättre att alkisarna går och handlar T-Röd?
Citera
2013-07-10, 14:45
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt.Korrekt
Ja, speciellt när andra länder inte har aloholiserade neandertalare som ramlar längs gatorna dygnet runt. Men i Sverige är det bättre att alkisarna går och handlar T-Röd?

Ja tydligen så är det ju just så dom resonerar. Fattar mig inte på dom.
Citera
2013-07-10, 17:44
Medlem
M Nordströms avatar
Systembolaget har ju ändå konkurrens från näthandeln sedan ett antal år tillbaka så jag förstår inte varför dom inledder denna juridiska process mot City Gross som anlitar en separat nätleverantör som grossist för vinet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in