2013-08-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herjarn
Jag tror alla människor oavsett kön eller etnicitet kan vara näthatare. Däremot är mi uppfattning att majoriteten av dem som faktiskt näthatar är just vita män. Men det är endast anekdotiskt.
Som jag tidigare undrade: Definition på näthat? Det finns folk som uppfattar minsta lilla sarkasm och kritik som hat mot deras person/ras/kön. Kanske "vita män" kritiserar mer utan att för den delen hata. Sedan har du ett annan grupp som skriver om bröststekning och sexakter med kvinnliga släktingar men deras svador riktas inte mot de förstnämndas überkänsliga egon.
Citera
2013-08-11, 23:27
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herjarn
Jag tror alla människor oavsett kön eller etnicitet kan vara näthatare. Däremot är mi uppfattning att majoriteten av dem som faktiskt näthatar är just vita män. Men det är endast anekdotiskt.

För en feminist är alla som inte håller med en näthatare. Vilket blir ganska många
Citera
2013-08-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Man får ju den uppfattningen ibland när man läser en del trådar här, stämmer det? Jag kan väl säga av den erfarenhet jag har fått dom gångerna när man varit i en diskussion med en vänsterfeminist så har väl jag fått lite av den uppfattningen. Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Herregud, alla kan vara näthatare om de skriver hat och hot om våld. :P
Citera
2013-08-12, 03:15
Medlem
Spaeckhuggares avatar
"Näthatare" är ett begrepp uppfunnet av massmedia som i praktiken betyder anonym (och i vissa fall icke-anonym) kritik via nätet riktad mot massmedia eller idéer/ideologier/människor de avgudar och stödjer.

I allt väsentligt är det ett begrepp den svenska nomenklaturan använder för att försöka skapa vår egen version av "den nya sovjetiska mannen". Likt den hänvisade är även denna en biologisk självmotsägelse.

Den "nya svenska mannen" förväntas sätta likhetstecken mellan fullständigt motsatta begrepp vilket har visat sig vara en utmaning för somliga...

Dessa somliga, som dessutom även är ljudliga med sitt misslyckande, kallas då för näthatare.
Senast redigerad av Spaeckhuggare 2013-08-12 kl. 03:17.
Citera
2014-07-31, 20:25
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk
Herregud, alla kan vara näthatare om de skriver hat och hot om våld. :P

Nej, skall man tro på större delen av journaliskåren samt 7 klövern så är det endast den vite hetro sexuella mannen som kan vara näthatare.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in