2005-06-14, 15:09
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim86
Ok då vet jag att AF blir en sista utväg bättre att försöka fixa jobb själv.

Givetvis, det är det alltid.
Citera
2005-06-14, 16:11
Medlem
bfjs avatar
AF bryr sig inte ett dugg om folk under 20, sen när det börjas med olika kassor då börjar de lyfta fingrarna.
Citera
2005-06-14, 17:19
Bannlyst
Min kompis går på soc, hon e 17 år...
Soc payar hennes hyra + får hon 3900kr + 950 i studie bidrag..

Men hon har haft rätt hård uppväxt, typ ingenstans o ta vägen...
Men de flesta som inte har jobb borde få bidrag på 3900 kr i allfall
Citera
2005-06-18, 00:19
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av köttbullen86
Min kompis går på soc, hon e 17 år...
Soc payar hennes hyra + får hon 3900kr + 950 i studie bidrag..

Men hon har haft rätt hård uppväxt, typ ingenstans o ta vägen...
Men de flesta som inte har jobb borde få bidrag på 3900 kr i allfall

Tjean!

Hm, låter intressant. Jag kan säga att jag själv har haft en ganska stormig uppväxt och har lidit en hel del. Så då kan man ju undra om inte jag också kan gå på soc? Vilket är bästa sättet att komma i kontakt med dem och allt runt omkring där?
Citera
2005-06-18, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Inga alls i din situation.
Det finns något som heter Alfa-kassa, men då måste man vara över 20 år.
Jag är under 20 år och är arbetslös och ingår i något som kallas "Kommunalt Ungdomsprogram" . Jag får 3900 kr i månaden. I detta program så ingår praktik och den gör jag på ett närliggande dagis.

Jag vet inte i vilken kommun du bor, men det borde väl vara lika på ett ungefär?
Innan man kan ingå i "Kommunalt Ungdomsprogram" ska man varit arbetslös i 90 dagar.

Hur mycket får man då? Och får man det automatsikt bara man är över 20 och begär det eller måste man uppfylla några krav?
Citera
2005-06-18, 11:58
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeP
Hur mycket får man då? Och får man det automatsikt bara man är över 20 och begär det eller måste man uppfylla några krav?

Jag vet inte hur det är med Alfa-kassa, men ring AMS och fråga.
Citera
2009-04-05, 17:44
Medlem
Gippans avatar
Ungdomsbidrag

Finns det ett såkallt ungdomsbidrag ? Hört talas om folk som får det, ligger på runt 3000 kr i månaden.

Hur går man tillväga ? Fick inget konkret svar på mitt möte!
Citera
2010-06-29, 17:21
Medlem
Nisseman-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gippan
Finns det ett såkallt ungdomsbidrag ? Hört talas om folk som får det, ligger på runt 3000 kr i månaden.

Hur går man tillväga ? Fick inget konkret svar på mitt möte!

Sjukt sen, men detta bidrag fås via socialen. Du måste "uppnå" vissa kriterier, Jag bor T.ex ensam i en etta och är 18 år så för mig var det inte så svårt. Bor du hemma kan det nog bli svårare.
Citera
2010-06-29, 18:00
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Terr
Jag tog studenten i fredags och var idag (måndag) förbi det där läskiga stället som kallas Arbetsförmedlingen, och skulle fråga hur man får A-kassa.

Det faktum att du frågade om bidrag istället för om de kunde hjälpa dig att hitta ett jobb säger väl det mesta om dig..
Citera
2010-08-23, 19:22
Medlem
Okej jag hoppar in och lånar denna tråden

Tog studenten nu i sommras med ganska bra betyg, 13 MVG, några G resten VG. Grejjen är att jag är sjukt skoltrött och vill därför inte plugga vidare direkt. Jag tänker ha ett lugnt år utan jobb, utan studerande. Jag drar in rätt så bra med med deg på poker men nöjjer mig ej med det! Utan jag vill helt enkelt suga ut så mycket pengar som möjligt Ni får gärna hata mig för detta men är det någon som har tips på något bra bidrag?

Om jag går till soc, clearar mina konton på deg etc, finns det någon chans att jag får pengar för att inte göra ett skit? Ungdomsbidrag eller ngt?
Citera
2010-08-24, 08:52
Bannlyst
Aktivitetsstöd enl. UGAN.

Hör med arbetsförmedlingen. Du tyddes dock ha varit inskriven i 3 månader för att vara berättigad till UGAN.
Citera
2014-02-16, 00:13
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseman-
Sjukt sen, men detta bidrag fås via socialen. Du måste "uppnå" vissa kriterier, Jag bor T.ex ensam i en etta och är 18 år så för mig var det inte så svårt. Bor du hemma kan det nog bli svårare.

Vad är detta exakt för bidrag? Hur gick du tillväga för att få det?

Självklart är denna fråga inte endast tillägnad Nisseman, utan jag skulle uppskatta svar från vem som helst som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in