2013-07-08, 16:53
Medlem
Tjenna alla flashbackar.

Ska nu köpa ny dator och pallar inte riktigt bygga en själv för har gämfört lite speciellt på inet, och det skiljer sig inte alls mycket i pris på en färdigbyggd.

Så som sagt här är den som jag länge har kollat på http://www.inet.se/produkt/1517102/taurus-overkill-gtx-770-4670k .

Men sen hittade jag även en annan på komplett med inte riktigt lika stark ssd osv men http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10796

Så det är dom 2 jag väger lite emellan. 14 k för mig är endå ganska mycket och inet brukar ju ha kampanj ibland på sina datorer, men ja vet ju inte när nästa sådan är så känns lite lame att vänta på de.

Är mest ute efter en bra speldator som håller i några år och även kommer klara bf4 på high isf. På senare tid kan jag även tänka mig att kö dubbla graffikort.

Så då undrar jag vad ni tycker där ute och vilken som ör mest prisvärd osv. Är tacksam för alla svar.

Sorry för särskrivning ( sitter på ipad ) och är inte helt van
Citera
2013-07-08, 17:03
Medlem
Kan också tillägga att jag ska köpa http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz samtidigt. Men den ingår ej i budgeten angående datorn.
Citera
2013-07-08, 17:23
Medlem
Köpte faktiskt den som du länkade från komplett för ett par veckor sedan och är grymt nöjd. Dock så satt det lite andra delar i den då så fick modda lite för att få den redo för SLI.

Gav 13400 med frakt. Och ända skillnaden på den i länken och min är att jag har hyperX SSD samt RAM, och 770 från Gainward.

Kör mest DayZ och maxar alla dom betydande inställningarna i spelet med 60 fps+, men med lite lägre i storstäderna.
Min tanke är ungefär som din: Att trycka in ett till kort i framtiden.

F.ö så är den med mina specs GRYMT tyst.

Glöm inte att klicka i att du inte vill ha med mus och tangentbord, så sparar du nån hundring
Citera
2013-07-08, 17:25
Medlem
googlans avatar
Du borde bygga datorn från grunden. Köp i7 processor överklockbar. Då har du en bra grund att bygga på. Ja menar för 8k får du en superdator om du bygger själv.
Citera
2013-07-08, 17:38
Medlem
Ah just det, man kan ju konfigurera lite själv . Är dock inte så jätte highteck när det gäller graffikort alltså vilket märke som är ( bäst ) eller starkast hur man nu uttrycker det. Gillar Gtx men det är skillnaden på tex [Asus geforce gtx, EVGA geforce gtx, Gigabite geforce gtx] osv som jag inte har så stor koll på.
Citera
2013-07-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Du borde bygga datorn från grunden. Köp i7 processor överklockbar. Då har du en bra grund att bygga på. Ja menar för 8k får du en superdator om du bygger själv.
Ah men om du har ett hyffsat graffikort för ca 3-4 k, sen en i7 på de för ca 2k, en ssd om man vill ha lite extra speed för ca 2k, minne 1k, och sen allt det andra som ett hyffsat bra nätagg iaf, vattenkylning, moderkort, hårddisk. Så hamnar på runt 12k endå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in