Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-07, 22:42
  #1
Medlem
Ojkans avatar
Hejsan!

Har ett väldigt jobbigt problem och det är att jag inte kan gå online på mitt steam Har restartat steam, startat om datorn och ominstallerat steam och ändå kan jag inte gå online. Jag klickar på ''go online'' på steam och steam är ändå offline... Kan notera att detta hände på dreamhack för några veckor sedan och då trodde jag att det var något med nätverket där... Men problemet kvarstår hemma. Vet ni flashbackare vad man kan göra?
Citera
2013-07-08, 00:23
  #2
Medlem
Mr0ll3s avatar
Avbröt du en uppdatering? Här fick en annan hjälp med samma problem som du har och han hade avbrutit en uppdatering.
https://github.com/ValveSoftware/ste...nux/issues/633
Citera
2013-07-08, 00:54
  #3
Medlem
Meyvens avatar
Hade samma problem för en tid sedan och fann en hel drös av möjliga lösningar. Har själv endast testat några av dem då problemet försvann. Klistrar in dem här och hoppas att någon funkar för dig.

1. Klicka på steam i övre vänstra hörnet och klicka 'go online'. (Det har du redan gjort, eller hur)
Har du gjort det med Steam helt avstängt? Kolla att du verkligen stänger ned Steam, dvs bara för att det inte dyker upp under "applications" i "task manager" betyder inte att det inte är igång. Gå till "processes" leta upp Steam.exe, och "end process".

Starta upp Steam. Det startar i offline mode men prova nu att klicka på Steam i övre vänstra hörnet och sätt till "go online". Nu bör det starta i online mode.

2. Automatic start up type (PC)
Gå till Control Panel och öppna Administrative Tools>Services.
Högerklicka på Steam Client Services och välj Properties.
Sätt Start up type till Automatic. Reboota.

Detta funkade för mig. Testade dock metod 3 innan jag hittade metoden ovan. Metod 3 har tydligen hjälpt många men funkade inte för mig då "offline" redan var satt till 0.

3. Offline "1" i registry.vdf:
PC version först
Stäng Steam. Leta upp filen registry. vdf. den borde ligga på Users -> Your Account -> Library -> Application Support -> Steam -> Registry.vdf Öppna den med TextEdit.

I Registry.vdf filen, scrolla tills du hittar en rad där det står "Offline" "1" . Det borde vara: Registry /HKEY_CURRENT_USER / Software / Valve / Steam / Offline. Om "Offline är satt till "1" så ändra "1" till "0". Det gör du genom att högerklicka på "Offline" och klicka på "Modify Binary Data". Sätt till "0" (om den är "1") och spara filen. Nu borde du kunna öppna steam i online mode.

På en Mac (Lion):
Gå till "GO" menyn, välj Go To Folder och skriv: ~/Library
Nu borde du se din Steam folder och filen registry.vdf i foldern. Ändra variabeln till "0" om den var "1".

Nu bör du kunna starta Steam online.


Här är en tråd som har ytterligare metoder:

http://forums.steampowered.com/forum....php?t=3064463

Lycka till!

EDIT: Borde väl tillägga att jag hjälpte min son med hans Steam och eg. kan väldigt lite om Steam.
__________________
Senast redigerad av Meyven 2013-07-08 kl. 01:03.
Citera
2013-07-08, 01:07
  #4
Medlem
Basfrostens avatar
Hade med samma problem, men Meyven löste det. Tack.
Citera
2013-07-09, 22:01
  #5
Medlem
Ojkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyven
Hade samma problem för en tid sedan och fann en hel drös av möjliga lösningar. Har själv endast testat några av dem då problemet försvann. Klistrar in dem här och hoppas att någon funkar för dig.

1. Klicka på steam i övre vänstra hörnet och klicka 'go online'. (Det har du redan gjort, eller hur)
Har du gjort det med Steam helt avstängt? Kolla att du verkligen stänger ned Steam, dvs bara för att det inte dyker upp under "applications" i "task manager" betyder inte att det inte är igång. Gå till "processes" leta upp Steam.exe, och "end process".

Starta upp Steam. Det startar i offline mode men prova nu att klicka på Steam i övre vänstra hörnet och sätt till "go online". Nu bör det starta i online mode.

2. Automatic start up type (PC)
Gå till Control Panel och öppna Administrative Tools>Services.
Högerklicka på Steam Client Services och välj Properties.
Sätt Start up type till Automatic. Reboota.

Detta funkade för mig. Testade dock metod 3 innan jag hittade metoden ovan. Metod 3 har tydligen hjälpt många men funkade inte för mig då "offline" redan var satt till 0.

3. Offline "1" i registry.vdf:
PC version först
Stäng Steam. Leta upp filen registry. vdf. den borde ligga på Users -> Your Account -> Library -> Application Support -> Steam -> Registry.vdf Öppna den med TextEdit.

I Registry.vdf filen, scrolla tills du hittar en rad där det står "Offline" "1" . Det borde vara: Registry /HKEY_CURRENT_USER / Software / Valve / Steam / Offline. Om "Offline är satt till "1" så ändra "1" till "0". Det gör du genom att högerklicka på "Offline" och klicka på "Modify Binary Data". Sätt till "0" (om den är "1") och spara filen. Nu borde du kunna öppna steam i online mode.

På en Mac (Lion):
Gå till "GO" menyn, välj Go To Folder och skriv: ~/Library
Nu borde du se din Steam folder och filen registry.vdf i foldern. Ändra variabeln till "0" om den var "1".

Nu bör du kunna starta Steam online.


Här är en tråd som har ytterligare metoder:

http://forums.steampowered.com/forum....php?t=3064463

Lycka till!

EDIT: Borde väl tillägga att jag hjälpte min son med hans Steam och eg. kan väldigt lite om Steam.

Wow! Ska testa imorgon och förhoppningsvis så löser det sig Rapporterar hur det har gått imorgon!
Citera
2013-08-15, 14:39
  #6
Medlem
azzzelitos avatar
Har samma problem, men inget har löst skiten...
Citera
2013-08-15, 15:33
  #7
Medlem
soundbeats avatar
Har samma problem här med. Kan inte ens logga in då jag inte kan starta Steam i Offline mode..

"Unable to connect to the Steam network. 'Offline mode' is unavailable because there is no Steam login information stored on this computer. You will not be able to use Steam until you can connect to the Steam network again."
De har sedan länkat till steampowered.com men kan inte komma in där heller..

Någon som vet något? Satt senast inatt och spelade utan problem.
Citera
2013-08-15, 15:48
  #8
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundbeat
Har samma problem här med. Kan inte ens logga in då jag inte kan starta Steam i Offline mode..

"Unable to connect to the Steam network. 'Offline mode' is unavailable because there is no Steam login information stored on this computer. You will not be able to use Steam until you can connect to the Steam network again."
De har sedan länkat till steampowered.com men kan inte komma in där heller..

Någon som vet något? Satt senast inatt och spelade utan problem.


Exakt samma grejj här! Fattar inte varför den här tråden är så tom, när alla borde ha detta problem?

Vågar inte ominstallera med tanke på att man inte ens kan komma in på deras sida och skaffa ny installer.
Citera
2013-08-15, 15:55
  #9
Medlem
abbe101s avatar
Kommer inte heller jag in vet inte vad som orsakar problemet då jag har vänner som kommer in och telia påstår att de jobbar på problemet men samtidigt så är problemet även i andra länder.
http://www.telia.se/privat/aktuellt/...f-adcca846e5b2
Citera
2013-08-15, 15:56
  #10
Medlem
Giftsvampens avatar
Jag har samma problem. Jag kan inte ens besöka deras hemsida.
Det är nog ingen fara.. MEN FAN JAG VILL SPELA CHIVALRY!!!
Citera
2013-08-15, 16:08
  #11
Medlem
itworkss avatar
Samma här, kommer hem ifrån jobbet och vill lira... Va i helvete.
Kan inte ens starta skiten. "Steam needs to be online to update"
__________________
Senast redigerad av itworks 2013-08-15 kl. 16:12.
Citera
2013-08-15, 16:09
  #12
Medlem
Bimboankans avatar
Kanske för att dom uppdaterar servar?
kanske för att dom har mkt folk som vill logga in?. o ha i åtanke att Betan sluta precis några månader bakåt.^^
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback