2013-07-07, 21:18
Medlem
JustZlatans avatar
Vad finns det för jobb som inte kräver att man måste söka jobb eller utbilda sig. Jag vill flytta från Stockholm och bosätta mig i en mindre ort, men då blir det svårt att få jobb antar jag. Så vad ska man då göra för att få lön?
Senast redigerad av JustZlatan 2013-07-07 kl. 21:35.
Citera
2013-07-07, 21:37
Medlem
Pengar gratis menar du? Soc är ju uteslutet då du köper/lånar pengar till bostaden. Men om du har haft jobb tidigare så kan du ju få pengar från akassan. Antar att du är blatte eftersom du vill ha gratis pengar.
Citera
2013-07-07, 21:39
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Pengar gratis menar du? Soc är ju uteslutet då du köper/lånar pengar till bostaden. Men om du har haft jobb tidigare så kan du ju få pengar från akassan. Antar att du är blatte eftersom du vill ha gratis pengar.

Nej, inte pengar gratis. Lön utan att vara anställd.
Citera
2013-07-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej, inte pengar gratis. Lön utan att vara anställd.

Jobba svart? Du säger liksom emot dig själv när du säger att en arbetsgivare ska ge dig lön utan att han har möjligheten att göra det :/
Citera
2013-07-07, 21:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Jobba svart? Du säger liksom emot dig själv när du säger att en arbetsgivare ska ge dig lön utan att han har möjligheten att göra det :/

Nej, inte svart heller. Har du svårt för att fatta?
Citera
2013-07-07, 22:01
Medlem
khys avatar
Citat:
Du kan ju inte få lön om du inte är anställd. Du menar att du vill ha bidrag precis som Jensoch säger.
Eller pratar du om att vara frilans?
Citera
2013-07-07, 22:08
Medlem
Citat:

Ja jag har jävligt svårt att fatta. Du kan ju inte för lön utan jobb, eller hur? Om du ska ha ett jobb så måste du söka ett jobb, eller hur? Om du inte söker jobb så kan du inte få jobb, eller hur? Om du har lyckats tänka annorlunda så får du gärna förklara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in