2013-07-07, 19:12
Medlem
Tränar just nu 3 dagar i veckan med a,b,a metoden men vill träna 5 dagar istället men vet inte om det är bättre eller sämre eftersom vissa menar på att vilan mellan passen gör mycket. Kör bänkpress, press, hantelrodd, knäböj, benspark och marklyft nu! Så om någon har förslag på hur jag ska träna är jag tacksam, har tränat i ca 2 månader så är inte så kunnig men har fått bra resultat!
Citera
2013-07-07, 20:04
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputrik
Tränar just nu 3 dagar i veckan med a,b,a metoden men vill träna 5 dagar istället men vet inte om det är bättre eller sämre eftersom vissa menar på att vilan mellan passen gör mycket. Kör bänkpress, press, hantelrodd, knäböj, benspark och marklyft nu! Så om någon har förslag på hur jag ska träna är jag tacksam, har tränat i ca 2 månader så är inte så kunnig men har fått bra resultat!

Styrka eller muskler?

Vad är dina mål? Vill du bli en kroppsbyggare, vill du ha resultat så fort du kan få dom? Beach 2015?

Hur mycket väger du?

Du kan träna 6 dagar i veckan med en tresplitt, eller 5 om du vill vila en extra dag.
Citera
2013-07-07, 20:10
Medlem
Jag väger strax under 70kg är 186cm och vill gå upp till ungefär 85kg i muskler, har inget direkt tidsmål men vill nå det så fort som möjligt
Citera
2013-07-07, 20:16
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputrik
Jag väger strax under 70kg är 186cm och vill gå upp till ungefär 85kg i muskler, har inget direkt tidsmål men vill nå det så fort som möjligt

Mitt schema:
Dag 1 och 5.

Dag 2 och 6.

Dag 3 och 7

Där kan du ta lite inspiration från, det är med hantlar för att jag föredrar det. Kör de övningar du gillar. Du måste köra intensivt och sedan äta 2 gram protein per kilogram. Kaloriöverskott också. Enklare sagt än gjort! Två år om du skulle göra allt 100% perfekt.
Citera
2013-07-07, 20:42
Medlem
Hodurs avatar
Du kan bygga muskler på de övningar du gör, fast det finns gränser. Jag tror man måste köra många övningar som använder muskeln på olika sätt. Någon annan som har liknande erfarenhet?
Citera
2013-07-07, 22:31
Medlem
Tack för "tipsen", ska sätta ihop ett schema
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här