2013-07-07, 16:31
Medlem
Människor är djur.
Du har dina djuriska instinkter men du bär även på mänskliga beslut.

Desto mer världen går ifrån vårt djuriska arv kommer den att försämras.
Gå mot sitt slut.

Och vad är det mest grundläggande?

Grupperingar!

Människor kommer alltid att dras till likheter.
Hur mycket du än blir matad av tv/reklamer osv.

Det är nått som finns inbyggt inom oss.

Vi ser pågående evolution men vi blundar.
http://www.sydsvenskan.se/varlden/lyckobringande-albiner-mordas-i-tanzania/

Vi går även emot vårt djuriska arv till naturen.
Resurser är inte oändliga!
HUR KAN MAN INTE FÖRSTÅ DETTA?
http://dagbladet.se/insandare/1.3964298-sverige-kan-fa-40-miljoner-invanare-enligt-annie-loof
5% röstar på c?

Politik ska jag inte ens gå in på det är bara idiotiskt.

Varför jobbar vi emot våra instinkter?

Tycker ni världen är komplicerad eller ser ni enkelheten?
Citera
2013-07-07, 16:37
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltforinget
Människor är djur.

Gå mot sitt slut.

Grupperingar!

http://dagbladet.se/insandare/1.3964298-sverige-kan-fa-40-miljoner-invanare-enligt-annie-loof
5% röstar på c?

För att vi övervärderar logik och logiken blir därför ologisk. Eller? Jag är osäker.
Citera
2013-07-07, 16:50
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Människor är djur.

Gå mot sitt slut.

Grupperingar!

5% röstar på c?

Vi jobbar inte alls emot våra instinkter jag kan ge dig tusen bevis på det.
Människan är kortsiktig och ett skadedjur. problemet med oss är att vi inte låter naturen hålla vår population på normal nivå. Om ett annat djur skulle hitta en väg att kunna lura döden och föröka sig så skulle denna art också skada naturen och skapa obalans.
Citera
2013-07-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
För att vi övervärderar logik och logiken blir därför ologisk. Eller? Jag är osäker.

Världen är väldigt ologisk atm.

Citat:
Vi jobbar inte alls emot våra instinkter jag kan ge dig tusen bevis på det.
Människan är kortsiktig och ett skadedjur. problemet med oss är att vi inte låter naturen hålla vår population på normal nivå. Om ett annat djur skulle hitta en väg att kunna lura döden och föröka sig så skulle denna art också skada naturen och skapa obalans.

Bevis för det ologiska.
Citera
2013-07-08, 05:59
Medlem
En förenkling eller modell av världen kommer av naturliga skäl skala av stora väsentligheter. Kan du utveckla varför du väljer just grupperingar som det mest grundläggande? Varför inte fysikens lagar, så blir din blick än mer övergripande.
Citera
2013-07-08, 13:09
Medlem
Citat:
Världen är väldigt ologisk atm.
Världen har alltid varit irrationell och kommer att fortsätta vara det till den yttersta domen.

Taoismen lär oss att verkligheten kan i vissa avseenden vara bortom människans fattningsförmåga och att vår värld är flerdimensionell. Vi kan inte leva i symbios, med en central rättsfilosofi och förvänta oss att alla ska leva i harmoni med varandra, tvärtom. Människorna kommer att fortsätta stå i motsättning till varandra och den onda cirkeln snurrar mot evigheten och vidare.
Citera
2013-07-08, 17:09
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Världen har alltid varit irrationell och kommer att fortsätta vara det till den yttersta domen.

Taoismen lär oss att verkligheten kan i vissa avseenden vara bortom människans fattningsförmåga och att vår värld är flerdimensionell. Vi kan inte leva i symbios, med en central rättsfilosofi och förvänta oss att alla ska leva i harmoni med varandra, tvärtom. Människorna kommer att fortsätta stå i motsättning till varandra och den onda cirkeln snurrar mot evigheten och vidare.

Tror du det? Hur ser den yttersta domen ut enligt dig?
Citera
2013-07-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Tror du det? Hur ser den yttersta domen ut enligt dig?
När solen förmörkas och månen inte ger sitt sken. Stjärnorna ska falla från himlen, och himlens krafter ska skakas. Kristi återkomst.
Citera
2013-07-08, 23:50
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Människor är djur.

Gå mot sitt slut.

Grupperingar!

Vad är det du försöker säga? Det är ett hopkok av retorik som saxad från realisterna i invandringsforat, kombinerat med lösryckt snack som förmodligen ska mynna ut i att "Sverige åt svenskarna, shalalalala".

Världen är så enkel som man vill se den. För den som snackar om rasblandning och att Sverige går mot förfall om svenskarna inte håller ihop kommer att se en mycket enkel verklighet. Problemet är invandrarna och utan invandring skulle Sverige vara fantastiskt. För den som har en hammare ser allting ut som spikar. Om människor är djur, förespråkar du socialdarwinism då?

Låt oss döma människan i ljuset av dennes handlingar och inte låta fördomarnas slöja förblinda vår syn. Låt toleransens fyrbåk tillintetgöra hatets kompakta mörker. Låt ditt svammel bli till retoriska stordåd och argumentation kompakt som betong, snarare än ett lappverk av intetsägande virrvarr.
Citera
2013-07-08, 23:53
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vad är det du försöker säga? Det är ett hopkok av retorik som saxad från realisterna i invandringsforat, kombinerat med lösryckt snack som förmodligen ska mynna ut i att "Sverige åt svenskarna, shalalalala".

Världen är så enkel som man vill se den. För den som snackar om rasblandning och att Sverige går mot förfall om svenskarna inte håller ihop kommer att se en mycket enkel verklighet. Problemet är invandrarna och utan invandring skulle Sverige vara fantastiskt. För den som har en hammare ser allting ut som spikar. Om människor är djur, förespråkar du socialdarwinism då?

Låt oss döma människan i ljuset av dennes handlingar och inte låta fördomarnas slöja förblinda vår syn. Låt toleransens fyrbåk tillintetgöra hatets kompakta mörker. Låt ditt svammel bli till retoriska stordåd och argumentation kompakt som betong, snarare än ett lappverk av intetsägande virrvarr.
Hur får du in rasism i detta? Jag är osäker.
Citera
2013-07-09, 00:42
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Hur får du in rasism i detta? Jag är osäker.

Om du förstår exakt vad TS vill säga, upplys mig. Snacket jag hör om att vi dras till likheter, underförstått att människor dras till folk som är lika varandra. Det är retorik som realister brukar använda på forumet när de talar om att bevara svenska rasen och genpoolen etc. Huruvida TS är realist är svårt att uttyda och är han inte det, ber jag om ursäkt, men det som är skrivet är oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in