2013-07-07, 15:49
Medlem
Hitman: Absolution -Professional Edition
Bioshock infinite och Crysis 3
Skärmkabel DVI M/M 2m
CyberLink PowerDVD 10 OEM CD
Stötsäker kartong
SteelSeries QcK Red
Cooler Master Elite 310 Svart/Silver
Corsair CX 500M, 500W PSU
AMD FX-8350 8-Core Processor
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
WD Desktop Blue 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
MS ROYALTY Win 8 Nordic
MS COA Win 8 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

Har sökt efter en bra speldator ett tag nu som kan ta alla spel på de högsta inställningarna ungefär men samtidigt är jag ingen "pc gamer" och vill inte spendera för mycket på de. Kommer antagligen köpa PS4 som kommer ut om cirka 9 månader för att jag spelar mest på konsol för att det är lite mera underhållande. På komplett så kan man välja en av deras komplettdatorer och sedan ändra de olika hårdvarorna i paketet, detta tycker jag är väldigt bra. Jag valde deras
Komplett Gamer a20 - Summer Edition och valde bort mus, tangenbord, skärm och andra tillbehör vilket skärde ner priset rejält. sedan lade jag till en bättre processor. Hur prisvärd är datorn och vilka möjligheter kommer jag att ha med den inom spel? Tackar för svar!
Citera
2013-07-07, 16:03
Medlem
Jag har ett HD7950 grafikkort men tycks inte fungera så bra. Tror att ett Nvidia-kort är bättre, typ 660ti eller något!
Citera
2013-07-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Jag har ett HD7950 grafikkort men tycks inte fungera så bra. Tror att ett Nvidia-kort är bättre, typ 660ti eller något!

hur menar du med att det inte fungerar så bra? Detta ska vara ett väldigt bra grafikkort som tar spel som bioshock infinite och far cry 3 på ultra settings. har det kanske något att göra med din dators övriga prestanda?
Citera
2013-07-07, 16:16
Medlem
Citat:

jag gjorde en ändring och gtx 670 istället, är det bättre?
Citera
2013-07-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArwinSaleh
hur menar du med att det inte fungerar så bra? Detta ska vara ett väldigt bra grafikkort som tar spel som bioshock infinite och far cry 3 på ultra settings. har det kanske något att göra med din dators övriga prestanda?
Min dator klarar bioshock och far cry 3 på ultra, men när jag använder min brors Nvidia-kort verkar datorn prestera snäppet bättre, och det är ett äldre kort än mitt HD7950. Dessuom får jag ibland 'Bluescreen of Death' och spelkrasher när jag spelar! Får jag inte med min brors kort, men det skulle kunna vara fel på just mitt kort. Dock hör jag ofta att AMD inte har lika bra drivrutiner som Nvidia.

Citat:
Ursprungligen postat av ArwinSaleh
jag gjorde en ändring och gtx 670 istället, är det bättre?
Jag tror att det är bättre!
Citera
2013-07-07, 17:27
Medlem
Citat:
Min dator klarar bioshock och far cry 3 på ultra, men när jag använder min brors Nvidia-kort verkar datorn prestera snäppet bättre, och det är ett äldre kort än mitt HD7950. Dessuom får jag ibland 'Bluescreen of Death' och spelkrasher när jag spelar! Får jag inte med min brors kort, men det skulle kunna vara fel på just mitt kort. Dock hör jag ofta att AMD inte har lika bra drivrutiner som Nvidia.

Jag tror att det är bättre!

Tack så jättemycket!
Citera
2013-07-07, 23:37
Medlem
Dom tar väl rätt bra betalt för delarna om man går ifrån standard-bestyckningen, det är mina erfarenheter iaf. Hur som helst, så borde det vara billigare att ta ett GTX 760 istället för 670. 760 är nytt kort som presterar lika bra som 670, men med lite uppdaterade funktioner som GPU Boost 2.0. 760 är överlag flera hundra kronor billigare än 670, det borde vara så även här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in