Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-07, 14:23
Medlem
Rebelxs avatar
Tja.

Det är så att jag har en SSD med win7 och en vanlig hårddisk jag installerat Ubuntu på.
Win 7 disken är krypterad med True crypt om det spelat någon roll.

Nu har jag lyckats glömma lösenordet i Ubuntu, då jag aldrig ens använder det så vet inte vad jag tänkte på förut, men det är själva Admin lösenordet den disken är ej krypterad.

Har lite bilder och sådant som jag dock inte vill bli av med och undrar hur jag ska gå till väga för att få denna disk att bli en del av min windowsmiljö utan att behöva formatera.
There has got to be a way, no?
Foton från typ 10år tillbaka jag helst inte vill förlora, har inte säkerhetskopierat så stor del av de..
Citera
2013-07-07, 16:59
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Tja.

Det är så att jag har en SSD med win7 och en vanlig hårddisk jag installerat Ubuntu på.
Win 7 disken är krypterad med True crypt om det spelat någon roll.

Nu har jag lyckats glömma lösenordet i Ubuntu, då jag aldrig ens använder det så vet inte vad jag tänkte på förut, men det är själva Admin lösenordet den disken är ej krypterad.

Har lite bilder och sådant som jag dock inte vill bli av med och undrar hur jag ska gå till väga för att få denna disk att bli en del av min windowsmiljö utan att behöva formatera.
There has got to be a way, no?
Foton från typ 10år tillbaka jag helst inte vill förlora, har inte säkerhetskopierat så stor del av de..
https://www.youtube.com/watch?v=c7TTD_UUUjQ
Citera
2013-07-08, 12:58
Medlem
Rebelxs avatar
Great tack för hjälpen, ska se om det faktiskt funkar så smidigt på min version.

Kom på att det nog är en 1TB disk som var rätt ren som jag installerade skiten på, och att mitt system inte fixade att hantera 3 diskar (orkade inte kämpa med det) och att den disken jag faktiskt tänker på ligger kvar där inne och bara behöver få en kabel i sig..
Det verkar nog mer logiskt, skulle nog inte riskerat bilderna med att börja leka med att installera Unix på den disken.
Underbart med ett minne som en guldfisk.
Synd att mitt ex raderade alla nakenbilder på henne skulle vart så vackert att lägga upp de på nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in