Nu fick jag via mail veta att jag blivit nominerad till riksdagslistan av mitt parti.
Det började med att jag själv nominerade mig till regionlistan, men fick sedan veta att mitt parti nominerat mig till riksdagslistan.
Jag har varit med i lite mer än ett halv år och fick mitt första uppdrag en månad efter att jag gick med i partiet.
Nu har jag ett par frågor gällande nomineringen,
Vad kan jag göra för att öka mina chanser?
Betyder det att jag har en chans att gå långt eftersom partiet nominerat mig? Jag tänker att det måste betyda något utifrån deras perspektiv att de nominerat mig?
Bör nästan ligga i partier och partipolitik tråden alternativt "politiker".
Du får väl gå och lobba för din sak. Engagera dig på många håll inom partiet, eventuellt bli aktiv/visa dig på ungdomsförbundet. Tryck flyers etc.
Jag tror att du har större chans i expansiva partier exempelvis SD & MP men också ev i KD förutsatt att dom sitter kvar eftersom du inte har så många att tävla "med". Inutiativt känns som att M och V kan vara problematiska att nå långt i utan vidare bakgrund. Lycka till och se upp för riksdagsmossan.
Tänk också på att genom din beskrivning skulle det inte vara så svårt att pinpointa vem du är. Du bör ta bort: "Jag har varit med i lite mer än ett halv år och fick mitt första uppdrag en månad efter att jag gick med i partiet." etc. om du sysslar med subversion.