• 1
  • 2
2013-07-07, 18:14
Medlem
Cornholio.s avatar
Folk här säger betala inte hennes cigarretter men det dom inte tänker på är att hon kommer istället lägga över andra kostnader på dig för att kunna spara dom andra pengarna som i vanliga fall skulle spenderat på annat. Men om din flickvän börjar igen så kan inte ens ordet jude beskriva den snålhet du skall vissa emot henne! Hoppas du förstår!
Citera
2013-07-07, 20:33
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det är gott En god cigarr och något trevligt att dricka en sval sommarkväll är svårslaget.

Cigarr och cigg är inte riktigt samma sak....
Citera
2013-07-07, 20:55
Medlem
Elcigg! Det går att få både nikotinfritt och med nikotin.

http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html
Kostade mig 283 kr med frakt och extra nätadapter så jag slipper ha datorn igång när jag laddar batteriet.

Men sen bör hon försöka skaffa fram pengar själv till detta. Tänker inte fråga varför, men om du är den som kommer att betala så är det här det billigare alternativet om du ska hålla henne nöjd.
Citera
2013-07-08, 00:04
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Folk här säger betala inte hennes cigarretter men det dom inte tänker på är att hon kommer istället lägga över andra kostnader på dig för att kunna spara dom andra pengarna som i vanliga fall skulle spenderat på annat. Men om din flickvän börjar igen så kan inte ens ordet jude beskriva den snålhet du skall vissa emot henne! Hoppas du förstår!

Därför jag påpekade att han måste kräva att hon bidrar med lika mycket pengar som hon gör som icke-rökare, allt annat är helt orimligt
Citera
2013-07-08, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Cigarr och cigg är inte riktigt samma sak....

Båda är att röka och båda smakar gott.
Citera
2013-07-08, 16:43
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:

Du är inte så klipskt...Gå tillbaka och läs TS post och min första
Citera
2013-07-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Du är inte så klipskt...Gå tillbaka och läs TS post och min första

Jag ser inte riktigt problemet, ts tjej vill ta en cigg ibland, du undrar vilka argument man har för att vilja göra detta. Jag svarade att det är gott. Vad är problemet?
Citera
2013-07-10, 06:41
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
-Tycker man att första ciggen efter ett års uppehåll är god?

Suget kommer mer eller mindre alltid att finnas oavsett om man tycker det är gott eller inte. Det är bara att kämpa på med ett ibland konstigt sug efter något. Är det ekonomi det handlar om så har hon kanske bytt ciggen mot något annat exempel mer godis??
Cigarr är godare och mindre skadlig men dyrare så att.. Tycker förövrigt att det är konstigt att hon snackar om att börja igen och inte bara börjar tjuvröka som många andra.. Brukar vara lite löjligt då alla redan vet (känner på lukten). -Men så är väl den vanligaste vägen att gå??
Citera
2013-07-10, 22:45
Medlem
Intala henne att de kommer bli som förr. Hon kanske kan hålla sig till några enstaka cigaretter den första perioden men beroendet kommer expandera. Då sitter hon där igen och ångrar sig. Om man har slutat är det så jävla dumt att börja igen. Hur tänker hon? Hon vet ju själv hur det kommer bli, särskilt när hon har erfarenhet från ett före detta beroende.
Citera
2013-07-10, 23:01
Medlem
xehanorts avatar
Hon kunde inte hålla sig från att röka mer än ett år så hur ska hon kunna hålla sig till att bara röka ibland? Hon kommer troligtvis inte att stå ut med att ta en då och då utan det blir då och igen och nu igen och tusentals kronor i månaden. Hon måste vara stark nog att aldrig ta ett bloss igen om det är det du vill. Alla vet att det inte är nyttigt, varken för kroppen eller plånboken. Om du visar henne att du menar allvar och hon har respekt nog för erat förhållande så kommer hon inte köpa cigg. Även om du skulle låta henne köpa sina egna cigg så kommer du bara få stå för nå annat. Och det låter inte som att erat förhållande skulle vara bättre med cigaretter. Om du inte är emot en partner vars ansikte och kläder stinker rök så kan du presentera för henne att om hon vill röka så får hon vänta tills hon kan betala hälften av det som krävs och ändå ha pengar över. Problem solved. Om hon lackar behöver hon lära sig ett och annat om vett, etikett, hyfs och uppförande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in