2013-07-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linepainter
Ok ne polaren min hade inga rastaflätor heller men förstår din poäng, men jag tror bara detta är något som gått väldigt väldigt snett, för när 9 olika personer som kände honom från bra till mindre bra alla säger i princip exakt samma sak om snubben om hur han är osv så tror jag inte det för många öl och arg som gjort att detta kunde hända det finns liksom inte på kartan.

Jag kan bara inte förstå att folk håller igång tankarna gällande det du skriver. "ja men, han var ju en så gyllenfin pöjk."

Ja, det var han säkerligen. Men det förklarar inte handlingarna. Det betyder inte heller att han har varit genomärlig mot alla i sin omgivning. Kanske har något legat latent, tankar som han inte kunnat styra över. Jag spekulerar lika vilt som ni spekulerar, dvs vad kan ha utlöst allt detta som har skett?

Man kan inte förklara genom vad du tidigare visste som sagt. Det finns tonvis med mördare runt om i världen där man inte hade någon aning om fanns. Praktexemplar, du kan ta vilken seriemördare som helst. Alla har fungerat i samhället och inte tagit utrymme överhuvudtaget. Vissa har, men ett gott utrymme som fått samhället att inte leta i hans områden.

Nu säger jag inte att han är en seriemördare (?), men det finns inget sätt man kan se på en person att han är kapabel till att mörda/har mördat. Så era tankar om hur gullig och hur gott han luktade är så sjukt irrelevanta att dem tar onödig kilobyte på forumet.
Citera
2013-07-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En som under knarkrus begått morden i Linköping, som sedan går ur kroppen?
Jag vet ju inte men det skulle förvåna mig om man håller sig så lugn i 9 år.

En förklaring skulle kunna vara att det i båda fallen rörde sig om akuta psykoser, utlösta av exempelvis stress eller psykiskt trauma. Möjligen även drogutlösta. Alltså inte någon åt det klassiska schizofrenihållet.
Man får hålla det öppet som en möjlighet.
Citera
2013-07-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamp-problemet
Jag kan bara inte förstå att folk håller igång tankarna gällande det du skriver. "ja men, han var ju en så gyllenfin pöjk."

Ja, det var han säkerligen. Men det förklarar inte handlingarna. Det betyder inte heller att han har varit genomärlig mot alla i sin omgivning. Kanske har något legat latent, tankar som han inte kunnat styra över. Jag spekulerar lika vilt som ni spekulerar, dvs vad kan ha utlöst allt detta som har skett?

Man kan inte förklara genom vad du tidigare visste som sagt. Det finns tonvis med mördare runt om i världen där man inte hade någon aning om fanns. Praktexemplar, du kan ta vilken seriemördare som helst. Alla har fungerat i samhället och inte tagit utrymme överhuvudtaget. Vissa har, men ett gott utrymme som fått samhället att inte leta i hans områden.

Nu säger jag inte att han är en seriemördare (?), men det finns inget sätt man kan se på en person att han är kapabel till att mörda/har mördat. Så era tankar om hur gullig och hur gott han luktade är så sjukt irrelevanta att dem tar onödig kilobyte på forumet.

Ne förstår hur du tänker också men från att aldrig ha haft något med polisen att göra tidigare till att hugga ner 3 personer och fortsätta att gå till attack mot polisen även efter dom skjuter snubben då är det ju uppenbart att han inte är i sina sinnesfulla bruk eller hur? var bara det jag menade att han inte gjorde det här när han var klar i skallen.

Okej om man hugger ner en människa det kan typ vem som helst göra även fast man är klar i skallen om man är på fel plats vid fel tidpunkt och fel saker händer men 3 personer och sen fortsätta mot polisen då ere något som icke stämmer.
Senast redigerad av Linepainter 2013-07-10 kl. 01:37.
Citera
2013-07-10, 01:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Har 9st polare på facebook som är vän med honom och har snackat med alla och alla säger samma sak att detta är det sista dom skulle kunna tänka sig om honom så det måste röra sig om en psykos eller liknande.

Bara för att 9 nollor säger samma sak blir det inte en sanning.

Psykos triggas av något. Vänta och se. Klart det fanns varningsklockor vad än dina vänner säger.

.
Citera
2013-07-10, 01:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ne förstår hur du tänker också men från att aldrig ha haft något med polisen att göra tidigare till att hugga ner 3 personer och fortsätta att gå till attack mot polisen även efter dom skjuter snubben då är det ju uppenbart att han inte är i sina sinnesfulla bruk eller hur? var bara det jag menade att han inte gjorde det här när han var klar i skallen.

Okej om man hugger ner en människa det kan typ vem som helst göra även fast man är klar i skallen om man är på fel plats vid fel tidpunkt och fel saker händer men 3 personer och sen fortsätta mot polisen då ere något som icke stämmer.

Hur vet du det? Har skrek att han dödat tidigare, det tycker jag man ska lyssna på. Jag tror inte att han visste om personerna han högg ned den här gången dog.
Citera
2013-07-10, 01:40
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Nej din pajas. Det är fel i skallen på varenda individ som hugger en annan med kniv. Så enkelt är det faktiskt.

.
Citera
2013-07-10, 01:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
En förklaring skulle kunna vara att det i båda fallen rörde sig om akuta psykoser, utlösta av exempelvis stress eller psykiskt trauma. Möjligen även drogutlösta. Alltså inte någon åt det klassiska schizofrenihållet.
Man får hålla det öppet som en möjlighet.

Absolut, det finns ju ingen information i det här fallet ännu vad som orsakade dessa knivskärningarna.
Han kände sig förföljd så det tyder på förföljelsemani, paranoia.

Alltså det sitter ju ganska många på RPK som under knarkrus mördat, men som då dom nyktrat till inte knappt vet vad dom gjort, och inte har dom symptomen kvar. Det är ganska otäckt det där.
Citera
2013-07-10, 01:42
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Alltså det sitter ju ganska många på RPK som under knarkrus mördat, men som då dom nyktrat till inte knappt vet vad dom gjort, och inte har dom symptomen kvar. Det är ganska otäckt det där.

Well, väldigt många av dom vet att dom blir knäppa om dom knarkar, ändå knarkar dom. Just därför sitter dom under bevakning. Inte otäckt alls faktiskt. Det är väldigt få idag som ramlar mellan stolarna om man är i kontakt med psyk. Psykvården är inte längre som sommaren 2003.

.
Citera
2013-07-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur vet du det? Har skrek att han dödat tidigare, det tycker jag man ska lyssna på. Jag tror inte att han visste om personerna han högg ned den här gången dog.

Jag kan mycket väl ha fel säger bara vad jag tror inget annat, jag har själv haft en psykos och jagade runt på troll som jag trodde gjorde inbrott i min lägenhet och ringde sedan polisen och sa att jag hade inbrott så dom kom hit och fick övertala mig om att ingen var här, så man kan nog säga att man har dödat förut utan att det behöver betyda något, men ja vi får helt enkelt se jag tror dock inte han har något med Linköping att göra känns alldeles för långsökt men vi får se helt enkelt det lär väl inte ta så lång tid att få fram DNA från killen?
Citera
2013-07-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej din pajas. Det är fel i skallen på varenda individ som hugger en annan med kniv. Så enkelt är det faktiskt.

.

Har jag sagt att det inte är fel? klart som fan det är något fel då, säger bara att om du kollar upp de flesta liknande fall där man bara inte dödar en person utan 3 helt okända och sedan går till attack mot polisen så ere något som slagit slint uppe i skallen typ psykos, lär dig läsa innan du spyr ur dig massa galla.
Citera
2013-07-10, 01:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Well, väldigt många av dom vet att dom blir knäppa om dom knarkar, ändå knarkar dom. Just därför sitter dom under bevakning. Inte otäckt alls faktiskt. Det är väldigt få idag som ramlar mellan stolarna om man är i kontakt med psyk. Psykvården är inte längre som sommaren 2003.

.

Ramlar mellan stolarna? Har denna killen haft kontakt med psyk menar du eller vad talar om du om rent konkret? Det otäcka är att en knarkpåverkad kan mörda utan att vet direkt vad den gjort då den nyktrar till. Är det något som är oklart här eller vad är din poäng?
Nej tidigare så kom dom ut efter ett år från RPK trots mord, så om det va nytt för dig så inbilla dig inte att alla bevakas som knarkar eller att dom är tvingade att ha med psyk att göra för att dom flippat ur under knarkrus.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-10 kl. 01:49.
Citera
2013-07-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Känns onekligen som ett udda sammanträffande med personer med namnet Müm*el´s.
Lägg därtill Illuminati-huset som var startpunkten för vansinnesdåden.
Dax att sätta på Foliehatten , eller ?
Det med Müm*el har tydligen med nagon dryck som de drack pa en skidresa att göra. En intern grej i kompisganget. De andra med det namnet har inget med dadet att göra förutom att de rakade umgas i samma kretsar och var vanner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in